چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس سازمان صدا و سیما گفت: با افتتاح رسمی شبکه نسیم، برای هر مخاطب ایرانی ۴۵۰ ساعت برنامه جذاب از تلویزیون پخش می‌شود.

 غزت الله ضرغامی

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈسید عزت ا... ضرغامیˈ عصر چهارشنبه در حاشیه آیین افتتاح رسمی شبکه نسیم در کنار دریاچه زریوار مریوان کردستان، در جمع خبرنگاران اظهار امیدواری کرد تا با افتتاح رسمی این شبکه هموطنان بتوانند ساعاتی شاد با برنامه های نسیم سپری کنند.

وی با اشاره به اینکه انتخاب یک استان برای افتتاح رسمی شبکه نسیم خیلی سخت بود، افزود: با توجه به اینکه شعرا و ادبای زیادی در کردستان به ویژه در مریوان زیسته‌اند این شهرستان برای افتتاح شبکه نسیم انتخاب شد.

وی همچنین در آیین رسمی این شبکه در سخنان کوتاهی، از شبکه نسیم به عنوان شبکه ای شاد و پرطراوت نام برد و اظهارکرد: نسیم نخستین شبکه ملی جمهوری اسلامی است که در یک استان آن هم استان مردم دلاور، شهید پرور و فرهنگ دوست کردستان و شهر زیبای مریوان افتتاح می شود.

وی با عرض ارادت به ساحت تمام شهیدان بویژه شهیدان کردستان و شهرستان مریوان گفت: خون پاک به زمین ریخته شده شهیدان والا مقام، امنیت، آسایش و شادی را برای ما به ارمغان آورد.

استاندار کردستان نیز در این آیین با توصیفی ادبی، گفت:کردها اصیل ترین قوم ایرانی هستند؛ و این دیار، بهترین زنان و مردان پاک، مومن، سلحشور و با غیرت را در خود جای داده است.

ˈعبدالمحمد زاهدیˈ از کردستان به عنوان دیار آواهای نجیب، سرزمین کوه های بلند، دشت‌های سبز و مامن و ماوای زنان و مردان پاک ایرانی نام برد و افزود: مردمان این سرزمین از شعر و دف و نی، شور می آفرینند و مردان و زنان در جستجوی خداوند پای می‌کوبند و دست می افشانند.

پخش رسمی برنامه های تلویزیونی شبکه ملی نسیم از ساعت 17 و 30 دقیقه چهارشنبه با حضور رییس سازمان صدا و سیما، استاندار کردستان و جمعی از مسوولان استانی و شمار کثیری از مردم مریوان در کنار دریاچه زریوار آغاز شد.

اجرای ارکستر فیلارمونیک کردستان، اجرای برنامه دف نوازی و مدیحه سرایی توسط گروه چهل دف، هه له په رکی کردی، اجرای برنامه طنز توسط گروه نمایشی ˈهه تا یک، اجرای مسابقه و اهدای 22 نیم سکه بهار آزادی به 22 برنده به مناسبت 22 اردیبهشت سالروز سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی به کردستان از جمله برنامه‌های مراسم افتتاح شبکه نسیم در مریوان بود.

پخش برنامه های شبکه نسیم از 26 شهریور 1392 به طور آزمایشی آغاز شد؛ زمان پخش برنامه های این شبکه در بهمن 92 از دو ساعت به چهار ساعت افزایش یافت که از این ساعات بیشترین سهم مربوط به بخش ˈنسیم شماˈ بود که تولیدات شبکه‌های استانی و فیلم‎های ارسالی از سوی مخاطبان بود.

نسیم خنده، نسیم نما، نسیم، نسیم آفرینش و نسیم ورزشی از دیگر بخش‌های این برنامه است. نشاط، سرگرمی، یادها و مسابقه از راهبردهایی است که این شبکه برای جذب مخاطبانش در نظر گرفته است.

کد خبر 258797
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز