شنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۶ - ۱۹:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین – محمد رسولی: مایکروسافت اعلام کرد هزینه تعمیرات ناشی از گارانتی کنسول بازی معروف این شرکت، Xbox 360 ، یک میلیارد دلار خواهد بود.

سخنگوی این شرکت با اعلام این خبر افزود که این هزینه سنگین برای جذب و  راضی نگهداشتن مشتریان امری ضروری به نظر می‌رسد. او که از ذکر دقیق مشکلات موجود در این کنسول خودداری کرد، عنوان کرد که این هزینه صرف رفع مشکلات سخت‌افزاری عمومی در طول سه سال زمان گارانتی خواهد شد!!. یک میلیارد دلار هزینه در پرونده مالی سه ماهه سوم سال 2007 محاسبه خواهد شد که بدیهی است کاهش سود زیادی را در محاسبات مالی مایکروسافت نمایش خواهد داد.
کارشناسان اعتقاد دارند مایکروسافت می‌بایست تغییر کوچکی در تمام کنسول‌های فروخته شده خود ایجاد کند. دلیل این تغییر نیز وجود وقفه‌های موجود در این کنسول است که باعث کلافه شدن کاربران شده است. ظاهرا پردازنده آن، قدرت  پردازش متوالی مناسب را دارا نیست. دلیل این امر نیز ربطی به هزینه گارانتی این کنسول‌ها ندارد زیرا هزینه گارانتی معمولا در محاسبه  قیمت فروش هر سخت‌افزار محاسبه شده و به صورت درصدی از مبلغ کل محاسبه و ذخیره خواهد شد تا در زمان لازم مورد استفاده قرار گیرد. محاسبه یک میلیارد دلار در سه‌ماهه مالی 2007 نیز دلیل دیگر این امر است که نشان می‌دهد مایکروسافت با وضعیت فوق‌العاده‌ای در زمینه Xbox 360  مواجه شده و برای رفع پنهانی آن، هزینه هنگفتی را متقبل شده است.
طبق گزارش سایت NPD در حال حاضر Wii شرکت نینتندو در مقام اول فروش کنسول‌های بازی قرار داشته و Xbox 360  مایکروسافت و PS3 شرکت سونی مقام‌های بعدی را در اختیار دارند. البته این رتبه‌ها بسیار نزدیک به هم بوده و امکان تغییر ماهانه آنها وجود دارد.


Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 25902

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز