مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: ناسا به دنبال دریافت طرح‌هایی برای ماموریت‌های مقرون‌به‌صرفه به یکی از قمرهای سیاره مشتری است.

ناسا در پی سفر ارزان به اروپای مشتری

به گزارش ایسنا، قمر اروپا یکی از خوش‌آتیه‌ترین مکان‌ها برای کنکاش حیات در منظومه شمسی است با این حال، ماموریت‌های فضایی به آن معدود بوده و بسیاری از پرسش‌ها پیرامون این جرم منجمد بی‌پاسخ مانده است.

هم‌اکنون در تلاش برای انجام تحقیقات کلیدی درباره این جسم کیهانی، ناسا طی اعلامیه «تقاضای اطلاعات» (RFI) از جوامع مهندسی و علمی خواسته است ایده‌هایی را برای ماموریت به قمر اروپا تا پایان ماه مه ارائه دهند.

تمرکز این آگهی بر مفاهیمی است که هزینه‌ آنها به جز موشکی که این ماموریت‌ها را به فضا می‌برد، کمتر از یک میلیارد دلار باشد. همچنین، هر طرحی باید بسیاری از اولویت‌هایی علمی را برآورده کند که "تحقیقات دهه‌ای علوم سیاره‌ای 2011 " متعلق به "شورای ملی تحقیقات" برای مطالعه اروپا عنوان کرده است.

ناسا در سال‌های گذشته طیفی از طرح‌های ماموریتی و مفاهیم را مطالعه کرده و هم‌اکنون در حال سرمایه‌گذاری روی توسعه فناوری‌هایی است که برای ابزار علمی و ماموریت‌ به قمر اروپا موردنیاز هستند. در آخرین بودجه‌بندی برای این آژانس، کنگره امریکا 80 میلیون دلار را به این کار اختصاص داد.

یافته‌های علمی پیشین به وجود یک اقیانوس آب مایع زیر پوسته یخی اروپا اشاره دارد که آن را کاملا پوشانده و شامل آب بیشتری در مقایسه با تمامی اقیانوس‌های زمین است.

کد خبر 258990
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز