چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۰
۰ نفر

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اعلام اینکه امسال ۷۰۰میلیارد ریال اعتبار برای احیای تالاب‌ها و همچنین مقابله با ریزگردها تخصیص یافته است، می‌گوید که انتقال آب برای احیای دریاچه ارومیه آخرین گزینه است.

دریاچه ارومیه


معصومه ابتکار
با بیان اینکه کارگروه نجات دریاچه ارومیه از روزهای اولیه دولت یازدهم تشکیل شد، گفته است که اخیرا این کارگروه نشستی را برگزار کرد که با گزارش‌های خوبی درباره احیای دریاچه ارومیه همراه بود.

ابتکار در حالی از گزارش‌های خوب درباره احیای دریاچه ارومیه خبر می‌دهد که طی روزهای اخیر برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از عملکرد دولت یازدهم در مقابله با بحران دریاچه ارومیه انتقاد کرده‌اند؛ این نمایندگان می‌گویند که هنوز هیچ اقدامی برای حل بحران ارومیه صورت نگرفته است.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در پاسخ به این انتقادات گفته است که در برخی از ابعاد برنامه‌ها وارد فاز عملیاتی شده‌ایم و گام‌های اجرایی هم‌اکنون در حال پیگیری است. ابتکار می‌گوید: لازمه پیشبرد برنامه‌ها اراده و توجه جدی دولت و تغییر رویکردهاست به‌طوری که در این خصوص نیازمند انقلاب در مدیریت منابع آب و مصارف کشاورزی، ‌صنعتی و شهری هستیم. آنطور که رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست می‌گوید به‌منظور مدیریت منابع آب و توسعه پایدار کشاورزی 41سایت جدید در حوضه آبخیز دریاچه ارومیه در قالب همکاری‌های محلی با سازمان محیط‌زیست همکاری می‌کنند، به‌طوری که در مرحله اول 30هزار هکتار مزارع و باغات در حوضه آبخیز دریاچه ارومیه در این طرح مشارکت می‌کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه در سال‌جاری 700میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان محیط‌زیست برای احیای تالاب‌ها و مقابله با ریزگرد تخصیص یافته است، گفت: البته در این‌باره اقداماتی ازجمله توقف سدسازی در حوضه آبخیز دریاچه ارومیه صورت گرفته که در ادامه راه نیازمند استفاده از تجربیات و مشارکت‌های بین‌المللی هستیم.

کد خبر 258714

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز