همشهری آنلاین: سند همکاری احیای دریاچه ارومیه بین سازمان حفاظت محیط زیست، ژاپن و سازمان ملل متحد فردا - ۱۵ اردیبهشت ماه - در سازمان حفاظت محیط زیست امضا می شود.

امضای سند همکاری احیای دریاچه ارومیه بین ایران و ژاپن

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، این مراسم با حضور معصومه ابتکار معاون ریاست جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، نمایندگان دولت ژاپن و گری لوییس نماینده مقیم برنامه توسعه ملل متحد در محل سازمان حفاظت محیط زیست برگزار خواهد شد.

این پروژه که با مشارکت مالی و همکاری دولت ژاپن و برنامه توسعه ملل متحد (UNDP) و با تاکید ویژه بر نقش جوامع محلی، اجرا خواهد شد و در محورهای استقرار کشاورزی پایدار، مدیریت و حفاظت از تنوع زیستی در معرض خطر و برنامه‌های آموزش و اطلاع رسانی به فعالیت خواهد پرداخت.

در بخش دیگری از این مراسم، گزارش نتایج و پیشنهادات نهایی میزگرد تخصصی بین المللی ˈ یافتن راهکارهایی برای نجات تالاب‌های در حال خشک شدن ایرانˈ که در تاریخ 25 تا 27 اسفند ماه سال 1392 با میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست و برنامه عمران ملل متحد و با حضور جمعی از کارشناسان و متخصصان مجرب داخلی و بین المللی برگزار شده بود، به طور رسمی ارایه خواهد شد.

علاوه بر پیشنهاد مجموعه‌ای از اقدامات اجرایی فوری و میان مدت برای نجات دو تالاب بحرانی ارومیه و هامون براساس مباحث علمی مطرح شده در میزگرد و تجربیات بین المللی، راهکارهایی عمومی را نیز برای حفظ تمام تالاب‌های در معرض خطر کشور شامل شده و نهاد مسوول اجرای هر یک از پیشنهادات را مشخص می‌کنند.

کد خبر 258442
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز