سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
۰ نفر

مردان تبهکار پس از روزها زیرنظر گرفتن مرد کارخانه‌دار او را ربودند و برای آزادی‌اش درخــــــواست ۲۵۰میلیون تومان پول نقد کردند اما پیش از اینکه به خواسته خود برسند، از سوی پلیس دستگیر شدند.

باند متهم

اعضای این باند برای اینکه خانواده گروگان خود را مجبور به پرداخت پول کنند، مرد کارخانه دار را شکنجه و صدای ناله هایش را برای مادرش پخش می کردند.روز دوشنبه هنوز به نیمه نرسیده بود که مرد جوانی در یکی از خیابان‌های جنوب غرب تهران از سوی 3مرد خشن، گروگان گرفته شد. این مرد صاحب کارخانه‌ای در اطراف تهران بود که هنگام عبور از خیابان، مورد حمله 3مرد خشن قرار گرفت. مردان ناشناس که دستبند و چاقو به همراه داشتند، به‌صورت جوان کارخانه‌دار اسپری اشک‌آور پاشیدند و او را سوار بر یک خودروی سواری کرده و متواری شدند. همراه آنها 4مرد سوار بر 2خودروی دیگر هم بودند که وظیفه مراقبت و اسکورت تیم گروگانگیری را برعهده داشتند.

تماس میلیونی

مردان آدم‌ربا درحالی‌که دست‌ها و چشم‌های جوان کارخانه‌دار را بسته بودند او را به طرف باغی در شرق استان تهران بردند و وقتی به آنجا رسیدند، مرد جوان را در اتاقی در داخل باغ انداخته و شروع به کتک‌زدن او کردند. آنها همزمان با مادر وی تماس گرفتند و درحالی‌که صدای ناله‌های گروگان خود را برای زن میانسال پخش می‌کردند، او را تهدید کردند که اگر تن به خواسته‌شان ندهد، دیگر فرزندش را نخواهد دید. آدم‌ربایان از زن میانسال خواستند که هر چه زودتر 250میلیون تومان پول نقد تهیه کند و برای آزادی پسرش، در اختیار آنها قرار دهد و تهدیدش کردند که اگر از این ماجرا چیزی به پلیس بگوید، پسرش خواهد مرد.

شروع تحقیقات

ساعتی از تماس دلهره‌آور آدم‌ربایان گذشته بود که زن میانسال تصمیم گرفت برای آزادی پسرش از پلیس کمک بخواهد. او وحشت‌زده با پلیس 110تماس گرفت و ماجرا را گزارش کرد. به این ترتیب تیمی از مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شرق استان تهران به فرماندهی سرهنگ قاسم لویی وارد عمل شدند و تحقیقات برای شناسایی گروگانگیران و آزادی جوان ربوده شده آغاز شد.

مأموران در نخستین اقدام به تحقیق از زن میانسال پرداختند. بررسی‌ها نشان می‌داد که این زن و پسرش با هم زندگی می‌کنند و وضعیت مالی خوبی دارند. آدم‌ربایان نیز که ظاهرا از این ماجرا باخبر بودند، نقشه ربودن پسر وی را طراحی کردند تا بتوانند دست به اخاذی میلیونی بزنند.تماس‌های تهدیدآمیز گروگانگیران ادامه داشت و آنها سعی می‌کردند با پخش صدای ناله‌های گروگان خود زیر شکنجه، مادرش را تحت فشار قرار دهند. در این میان کارآگاهان آموزش‌های لازم را به زن میانسال دادند و از او خواستند که برای پرداخت پول با آدم‌ربایان قرار بگذارد. به این ترتیب آدم‌ربایان در آخرین تماس خود محلی را به عنوان محل تحویل پول تعیین کردند و از زن میانسال خواستند که با کیف پر از پول راهی آنجا شود.همزمان، محل قرار از سوی تیم‌های عملیاتی پلیس محاصره شد و مأموران تمامی رفت‌وآمدها به آنجا را زیرنظر گرفتند.

سردار فتحی، فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران در تشریح عملیات دستگیری آدم‌ربایان به همشهری گفت: آدم‌ربایان چندبار محل قرار را تغییر دادند اما درنهایت زمانی که یکی از آنها برای گرفتن پول به آنجا آمده بود از سوی پلیس دستگیر شد.وی ادامه داد: این مرد به سرعت تحت بازجویی قرار گرفت و محل اختفای همدستانش را در منطقه جوادآباد ورامین لو داد. پس از آن تیم‌های عملیاتی پلیس راهی این محل شدند و در یک عملیات ضربتی توانستند با دستگیری اعضای باند گروگانگیری، جوان کارخانه‌دار را که زیر شکنجه مجروح شده بود، از اسارت آنها نجات دهند.

در تعقیب سردسته

پلیس در عملیاتی که حدود 20ساعت طول کشید، توانست جوان ربوده شده را آزاد کند اما هنوز سردسته باند گروگانگیری فراری بود. تحقیقات برای دستگیری این مرد ادامه یافت و درنهایت محل اختفای او نیز در شرق استان تهران شناسایی و وی به همراه یکی از توزیع کنندگان موادمخدر در این منطقه دستگیر شد.با کشف مقداری موادمخدر، گاز اشک‌آور، بی‌سیم، دستبند، لوازم استعمال شیشه و 2خودرو و یک موتور در مخفیگاه‌های این باند، متهمان تحت بازجویی قرار گرفتند و به ربودن جوان کارخانه‌دار اعتراف کردند.

آنها گفتند که از وضعیت مالی این مرد و خانواده‌اش خبر داشتند و مدت‌ها او را زیرنظر گرفته بودند تا نقشه گروگانگیری را عملی کنند. اعضای این باند مدعی شدند که طبق نقشه‌ای که کشیده بودند ابتدا قصد داشتند برای آزادی این جوان 250میلیون تومان از مادرش اخاذی کنند و در ادامه بی‌آنکه او را آزاد کنند، به اخاذی خود تا حدود یک میلیارد تومان ادامه دهند.به گفته سردار فتحی، تمامی اعضای این باند از مجرمان و اشرار سابقه‌دار هستند که برای آنها قرار قانونی صادر شده و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 258673

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز