همشهری آنلاین: در پی انتشار موضوع نامه وزارت بهداشت عربستان سعودی مبنی بر عدم اعزام افراد بالای ۶۰ سال به حج تمتع، مدیرکل حوزه ریاست سازمان حج و زیارت کشورمان اعلام کرد: مقامات مسئول عربستان تا کنون نه به صورت مکتوب و نه شفاهی، درباره عدم اعزام افراد بالای ۶۰ سال به عربستان در موسم حج، موردی را اعلام نکرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی شهسواری

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شهسواری در گفتکو با همشهری آنلاین افزود: فعلاً به طور رسمی، چیزی درباره عدم اعزام زائران بالای 60 سال در موسم حج، به جمهوری اسلامی ایران اعلام نشده است.

وی در پاسخ به اینکه «در این باره، حتی به صورت شفاهی نیز از سوی عربستان به ایران پیامی ارسال نشده است؟»، گفت: حتی به صورت شفاهی هم مطرح نشده است.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان حج و زیارت در عین حال خاطرنشان کرد: بحث و اهمیت انتشار ویروس کرونا در عربستان اگر به حدی جدی باشد که کشور میزبان برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی از اعزام افراد مسن جلوگیری کند، موضوع را هم به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هم از طریق وزارت حج عربستان به کشورهای اعزام‌کننده زائران ابلاغ می‌کند.

شهسواری افزود: البته امیدواریم چنین چیزی اعلام نشود. در حال حاضر، ثبت‌نام زائران ایرانی در کاروان‌ها صورت گرفته و کاروان‌ها تکمیل شده است اما در صورتی که محدودیت خاصی از سوی عربستان اعلام شود، مجبور هستیم تغییرات را اعمال کنیم.

کد خبر 258109
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز