همشهری آنلاین: رییس سازمان حج و زیارت کشور گفت: این سازمان بیشترین گردش مالی را در بانک‌های کشور دارد؛ اما کم‌ترین بهره را از این گردش مالی در راستای خدمت به زائران برده است.

به گزارش ایسنا، سعید اوحدی اظهار کرد: امروز بیش از 90هزار میلیارد ریال دارایی زائران ایرانی در سیستم بانکی کشور است؛ اما اذعان داریم که از این گردش مالی و دارایی زائران، کمکی برای رفاه آن‌ها نکرده‌ایم.

وی گفت: امروز گردش مالی سازمان حج و زیارت در بانک‌های کشور، یک‌میلیارد و 300میلیون دلار است و هیچ ارگان، نهاد و دستگاهی این میزان گردش مالی را در سیستم بانکی ندارد.

اوحدی ادامه داد: متأسفانه تا کنون موضوع اقتصاد زیارت مغفول مانده و ما در دیداری که با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس‌جمهوری داشتیم و گزارشی که به مقام معظم رهبری دادیم، بر این موضوع تأکید شد. امیدواریم به سمتی برویم که اقتصاد زیارت را فعال کنیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره‌ی واگذاری خدمات به شرکت‌های کارگزار نیز اظهار کرد: در این زمینه، آن بخش که در اختیار سازمان بوده که مشخص است، اما دیگر بخش‌ها را می‌توانیم واگذار کنیم و اعتقاد داریم کارهای حج و زیارت باید توسط کارگزاران زیارتی بازنشسته و فعال انجام شود و حتا بازرسی‌ها را می توان به آن‌ها سپرد.

اوحدی با بیان این‌که نگاه دولت «تدبیر و امید» به مقوله‌ی حج و زیارت همان نگاه مقام معظم رهبری است، افزود: باید حرمت و حقوق زائر رعایت شود و همه تلاش کنند تا از این خوان الهی بهره‌مند شوند.

به گفته‌ی اوحدی، در حال حاضر پنج پروژه در کشور عراق، پنج پروژه در ایران و چهار هتل بزرگ و مهم در عربستان برای زائران در دست ساخت است و قرار است به‌زودی هتل بزرگ شلمچه احداث و یک هتل یک‌هزار تخته نیز توسط سرمایه‌گذار لبنانی در نجف ساخته شود. همچنین قرار است آشپزخانه‌ی مرکزی زائران در «بن محمود» ویژه‌ی ایرانیان احداث شود. البته باید همزمان با توسعه در عربستان، زیرساخت‌های لازم در ایران نیز فراهم شود.

رییس سازمان حج و زیارت کشور با بیان این‌که استکبار جهانی طمع کرده که به ارزش‌های شیعه و سنی مانند وحدت و اتحاد آن‌ها آسیب بزند، اظهار کرد: آن‌ها تمام برنامه‌های خود را از اول انقلاب به‌کار برده‌اند؛ اما امام (ره) تمام وجود و زندگی خود را در طبق اخلاص گذاشت و این نظام و انقلاب ایجاد شد و ما امروز میراث‌دار امامی هستیم که اسلام را زنده کرد.

اوحدی گفت: متأسفانه عده‌ای تکفیری با عناوین مختلفی مانند «داعش» در عراق به اسم اسلام پیدا شده‌اند که سر مسلمانان را می‌برند، اما غیر از همت و غیرت مردم ایران و رهبری مقام معظم رهبری، کدام کشور توانست در برابر آن‌ها در کشوری مانند فلسطین، از سنی‌های مسلمان آن دفاع کند و رهبر معظم انقلاب با جرأت مساله دفاع از ملت فلسطین را بیان کردند.

اوحدی همچنین بیان کرد: استان گلستان با وحدت و همزیستی مسالمت‌آمیز شیعه و سنی، مانند سیستان و بلوچستان الگوی کشور است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: خون شیعه و سنی باعث عزت مسلمانان شده و امروز اگر از وحدت صحبت می‌شود، از وحدت اعتقادی و مبنایی سخن می‌گوییم و ظلمی که داعش در عراق به‌وجود آورده، به هیچ‌وجه پایدار نیست و بساط تکفیری‌های بعثی داعش برچیده خواهد شد.

کد خبر 264599

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha