همشهری آنلاین: تیم بسکتیال پتروشیمی در نخستین دیدار از فینال لیگ برتر بسکتبال به پیروزی رسید.

لیگ برتر بسکتبال

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نخستین دیدار از فینال رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال بین دو تیم مهرام و پتروشیمی در سالن اندیشه ماهشهر برگزار شد که میزبان با نتیجه 78 بر 62 حریفش را شکست داد.

قهرمان و نایب قهرمان فصل گذشته لیگ در حالی در این مسابقه به میدان رفتند که رقابتی پایاپای داشتند اما در نهایت این ماهشهری‌ها بودند که با استفاده از فرصت میزبانی، مهرام را شکست دادند. هر تیمی که 4 مسابقه را پیروز شود، قهرمان لیگ برتر بسکتبال ایران می‌شود.

گزارش بازی

در این مسابقه پتروشیمی با ترکیب مهدی کامرانی، جاناتان ایپسون، حامد آفاق، ارسلان کاظمی و نژاد سینانوویچ وارد میدان شدند و از طرف دیگر فرید اصلانی، سعید داورپناه، صمد نیکخواه بهرامی، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی 5 نفر اصلی مهرام را تشکیل دادند.

این بازی در حالی آغاز شد که سالن اندیشه ماهشهر مملو از تماشاگر بود و مهمت بچیروویچ سرمربی تیم ملی نیز از نزدیک مسابقه را تماشا می‌کرد.

برتری پتروشیمی در کوارتر نخست

کواتر نخست مسابقه با خوش و بش صمد نیکخواه بهرامی و مهدی کامرانی دو ملی‌پوش بسکتبال ایران آغاز شد که در ابتدا مهرام با دو پرتاب آزاد فرید اصلانی پیش افتاد.

در ادامه پتروشیمی با دفاع بهتر و البته اقدام‌های درخشان ایپسون آمریکایی از مهمان خود پیش افتاد. شوت‌های این بازیکن یکی پس از دیگری وارد سبد می‌شد و پتروشیمی را 10 بر 2 از حریفش پیش انداخت. با مصدومیت سعید داورپناه، سجاد مشایخی وارد میدان شد و در ادامه نیز مهرام توانست انسجامش در دفاع را تقویت کند و با استفاده از قدرت حامد حدادی در زیر سبد، فاصله را کاهش دهد.

پتروشیمی در ادامه کار با استفاده از پرتاب‌های سه امتیازی ایپسون باز هم برتری را برای خود به دست آورد تا جایی که در سه دقیقه پایانی کوارتر نخست 20 بر 10 از مهرام پیش افتاد. دو تیم در دقایق پایانی به خوبی امتیازآوری کردند و در نهایت کوارتر نخست 27-19 به سود پتروشیمی تمام شد.

مهرام در کوارتر دوم جبران کرد

مهرام کوارتر دوم را بهتر آغاز کرد. حامد حدادی در زیر سبد حریف صربستانی‌اش را کنترل کرده بود و به خوبی امتیاز می‌آورد تا جایی که فاصله امتیازی دو تیم به دو رسید. با این حال پتروشیمی با داشتن گیبسون در حمله مشکلی نداشت. او از هر موقعیتی که به دست می‌آورد، امتیازآوری می کرد و دوباره پتروشیمی را پیش می‌انداخت.

در حالی که میزبان با استفاده از بازی سرعتی سعی در حفظ برتری داشت مهرام در ضد حمله خیلی خوب کار کرد و توانست فاصله را باز هم کاهش دهد. کوارتر دوم مسابقه زمان درخشش حدادی برای مهرام و گیبسون برای پتروشیمی بود و این دو بازیکن خیلی خوب از موقعیت‌هایشان استفاده می‌کردند. البته جای اشاره به عملکرد صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ملی ایران و تیم مهرام نیز وجود دارد. او با اینکه پیش از این از مصدومیت و احتمال بازی نکردنش در مسابقه‌ی نخست صحبت می‌شد در دو کوارتر در میدان بود و خیلی خوب برای هم‌تیمی‌هایش فضاسازی می‌کرد.

کوارتر دوم با اینکه کم امتیاز بود اما از نظر فنی بار بیشتری داشت و در نهایت نیز با نتیجه 12 بر 10 به سود مهرام به پایان رسید.

نبرد برابر در کوارتر سوم

نیمه دوم مسابقه با امتیازآوری حامد حدادی برای مهرام آغاز شد. صمد و حامد در کوارتر سوم خیلی خوب همدیگر را پیدا می‌کردند و فاصله امتیازی را کاهش می‌دادند. در 4 دقیقه نخست بازی، در کوارتر سوم، این مهرام بود که صاحب توپ و میدان بود و امتیازآوری می‌کرد تا جایی که فاصله امتیازی به یک رسید.

در ادامه پتروشیمی سعی کرد با استفاده از پرتاب‌های پیرامونی دوباره فاصله امتیازی‌اش را افزایش دهد. از یک طرف ایپسون آمریکایی برای پتروشیمی امتیاز کسب می‌کرد و از طرف دیگر حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی برای مهرام توپ‌ها را وارد سبد می‌کرد. در دقایق پایانی کوارتر، سینانوویچ سنتر صرب پتروشیمی به دلیل مصدومیت از زمین خارج شد و همین فرصتی بود برای مهرام تا فاصله را کاهش دهد. در نهایت کوارتر سوم با نتیجه 16 بر 15 به سود مهرام تمام شد.

پتروشیمی، پیروز فینال اول

با آغاز کوارتر چهارم پتروشیمی با دفاعی بهتر صاحب توپ و میدان شد. نفوذ های گارد راس آمریکایی این تیم قابل مهار نبود و او توپ‌هایش را یکی پس از دیگری وارد سبد می‌کرد. فاصله امتیازی در 5 دقیقه نخست کوارتر چهارم به 10 رسید و پتروشیمی حاشیه امنیت خوبی برای خودش ایجاد کرد.

در حالی که ماهشهری‌ها به خوبی امتیازآوری می‌کردند، شاگردان هاشمی در دفاع متمرکز نبودند و فاصله به سود پتروشیمی افزایش پیدا می‌کرد.

در دقایق پایانی دو خطای فنی به بازیکنان دو تیم باعث شد مسابقه دقایقی متوقف شود اما دوباره جریان پیدا کرد. پتروشیمی در ادامه اختلاف را به بیش از 15 امتیاز رساند تا مصطفی هاشمی که امیدی به تغییر نتیجه در این دیدار نداشت، در دقایق پایانی مهره های اصلی اش را تعویض کند تا در واقع برای بازی دوم که فردا برگزار می شود، استراحت کنند. در نهایت میزبان با نتیجه 26 بر 15 کوارتر چهارم را به سود خود تمام کرد و پتروشیمی با نتیجه 78 بر 62 مقابل مهرام به پیروزی رسید.

بازی دوم این دو تیم فردا جمعه ساعت 17 در سالن اندیشه ماهشهر برگزار می‌شود.

کد خبر 258033
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز