همشهری آنلاین: تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام دو بازی اول فینال لیگ برتر را به سود خود به اتمام رساند تا شانس بیشتری نسبت به مهرام برای کسب عنوان قهرمانی لیگ داشته باشد.

basketball

بازی فینال لیگ برتر بسکتبال بین تیم‌های پتروشیمی بندرامام و مهرام در سالن مملو از تماشاگر اندیشه ماهشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بسکتبال، در اولین بازی فینال تیم پتروشیمی بندرامام مقابل تیم مهرام به میدان رفت. کوارتر اول این دیدار با نتیجه 27 بر 19 به سود تیم پتروشیمی بندرامام خاتمه پیدا کرد.

با وجود این که مهرام در کوارتر دوم 12 بر 10 از پتروشیمی پیشی گرفت، اما با احتساب مجموع امتیازات دو کوارتر اول، نیمه نخست با نتیجه 37 بر 31 با برتری نماینده مدعی و قدرتمند خوزستان خاتمه یافت.

در نیمه اول بازی جاناتان پیبسون موفق شد 23 امتیاز برای پتروشیمی به ارمغان آورد. صمد نیکخواه بهرامی و فرید اصلانی نیز هر یک 9 و 8 امتیاز برای مهرام کسب کردند.

در نیمه دوم بازی هر دو تیم پایاپای پیش رفتند، هرچند که برتری یک امتیازی مهرام در کوارتر سوم هم تاثیری در تغییر نتیجه بازی نداشت و پتروشیمی همچنان به لحاظ امتیازی تیم برتر میدان بود. در کوارتر چهارم روند بازی به نفع پتروشیمی بندرامام تغییر پیدا کرد. با 5 خطا شدن اوشین ساهاکیان و خروج او از زمین، اختلاف بازی در 5 دقیقه پایانی به 13 امتیاز رسید. تیم پتروشیمی در نهایت اولین بازی فینال را با نتیجه 78 بر 62 به سود خود خاتمه داد.

در این دیدار گیبسون با کسب 41 امتیاز و سینانویچ با 14 ریباند در کنار سایر بازیکنان نقش بسزایی در پیروزی تیم پتروشیمی بندر امام ایفا کردند.

در دومین بازی فینال حامد آفاق موفق شد با یک پرتاب 3 امتیازی اولین امتیاز این دیدار را به نفع پتروشیمی بندرامام روی اسکوربورد سالن اندیشه ثبت کند. در دقایق ابتدایی کوارتر اول، بازی با اختلاف کم در جریان بود که با تلاش بازیکنان تیم پتروشیمی سه دقیقه مانده به پایان این کوارتر به 7 امتیاز رسید، اما برتری تیم پتروشیمی دوام چندانی نداشت و اوشین ساهاکیان با یک برتاب دو امتیازی در ثانیه پایانی، کوارتر ابتدایی بازی را با تساوی در امتیاز 17 به پایان رساند.

دقایق ابتدایی کوارتر دوم با نتیجه تساوی سپری شد، در ادامه پتروشیمی موفق شد 3 امتیاز پیش بیافتد، اما مهرام با توقف حملات میزبان خود موفق شد نیمه اول را با نتیجه 27 بر 30 به سود خود خاتمه دهد.

در کوارتر سوم بازی بازیکنان تیم پتروشیمی موفق شدند در امتیاز 34 بازی را به تساوی بکشانند و در ادامه نیز با پرتاب‌های سه امتیازی گیبسون 5 امتیاز از مهرام پیشی بگیرند و در نهایت نیز با نتیجه 49 بر 43 تیم برتر میدان در پایان کوارتر سوم شوند.

کوارتر پایانی و سرنوشت‌ساز بازی دوم فینال نیز با حساسیت زیاد و نمایش خوب بازیکنان هر دو تیم در جریان بود. تیم پتروشیمی با اختلاف 6 امتیاز در 7 دقیقه پایانی بازی همچنان تیم برتر میدان بود. در حالی که بازی در 22 ثانیه پایانی 67 بر 63 به سود پتروشیمی بندر امام بود، سعید داورپناه با یک پرتاب 3 امتیازی در 2 ثانیه پایانی اختلاف امتیاز را به یک رساند. اما در نهایت این دیدار با نتیجه 68 بر 66 به سود تیم پتروشیمی بندر امام خاتمه پیدا کرد.

 

کد خبر 258152
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز