همشهری آنلاین: روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داد: دادستان‌های آمریکا قصد دارند علیه یک بانک بزرگ فرانسوی به اتهام روابط مالی با ایران اعلام جرم کنند.

چند وکیل که خواستند نامشان فاش نشود اعلام کردند که دادستان‌های فدرال در منتهتن و واشنگتن قصد اعلام جرم علیه بانک بی‌ان‌پی فرانسه به اتهام داشتن روابط مالی با ایران و سودان را دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، بانک بی‌ان‌پی سرمایه بسیار بزرگی در نیویورک دراد و در صورت مسئول دانسته شدن این بانک، اولین محکومیتی خواهد بود که در طول دو دهه گذشته با آن روبه‌رو می‌شود.

نتیجه تحقیقات در خصوص بانک بی‌ان‌پی تعیین خواهد کرد که آیا این نهاد مالی با ایران و سودان که از سوی آمریکا هدف تحریم قرار گرفته‌اند روابط مالی داشته است یا خیر.

به گفته این وکلا دادستان‌ها می‌خواهند به گونه‌ای علیه این بانک و چند شرکت مالی دیگر اعلام جرم کنند که مانع از ادامه فعالیت آن‌ها نشود. از این رو بی‌ان‌پی به پولشویی متهم نخواهد شد چون چنین اتهامی به طور اتوماتیک مانع از فعالیت بانک خواهد شد.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، دادستان‌های آمریکایی به دنبال تعلیق موقت اختیارات این بانک برای انتقال پول از طریق شعبش در نیویورک باشند که به نمایندگی از مشتریان خارجی‌اش انجام می‌دهد.

نماینده و وکیل بانک بی‌ان‌پی تاکنون در این خصوص اظهارنظری نکرده است.

کد خبر 257939
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز