سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سنای آمریکا در یک اقدام ضد ایرانی جدید طرحی را به تصویب رساند که به موجب آن نماینده جدید جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نمی تواند وارد ایالات متحده شود.

حمید ابوطالبی

خبرگزاری مهر به نقل از فاکس نیوز گزارش داد: سنای آمریکا دیروز دوشنبه طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن "حمید ابوطالبی" سفیری که ایران برای نمایندگی خود در سازمان ملل متحد پیشنهاد کرده، اجازه ورود به خاک آمریکا را نخواهد داشت.

دلیل این درخواست، گزارشی است که چند روز قبل بلومبرگ در مورد ابوطالبی منتشر کرد و وی را جزو افرادی دانست که در حمله به سفارت آمریکا و تسخیر آن در 13 آبان سال 1358 حضور داشتند.

این طرح از سوی تد کروز سناتور ایالت تگزاس پیشنهاد شده است. این طرح برای اجرایی شدن باید به تایید مجلس نمایندگان و امضای رئیس‌ جمهور آمریکا برسد.

در همین رابطه "چارلز شومر" نماینده دموکرات در سنا گفت : ما باید در را به روی او و کسانی مانند او پیش از آنکه حتی وارد آمریکا شوند ببندیم؛ و این دقیقا همان چیزی است که این لایحه آن را شدنی می‌کند.

بنا بر گزارشها، ایران برای آقای ابوطالبی به عنوان نماینده خود در سازمان ملل متحد، درخواست روادید کرده است.

حمید ابوطالبی خود در اسفند سال گذشته در مصاحبه‌ای حضور در میان دانشجویان پیروز خط امام و تسخیر لانه جاسوسی را رد کرده بود.

نمایندگی ایران در سازمان ملل تنها هیئت دیپلماتیک جمهوری اسلامی در خاک ایالات متحده است. دیپلماتهای ایرانی مانند هیئتهای کره شمالی و سوریه، نمی توانند از شعاع ۴۰ کیلومتری مرکز منهتن در نیویورک خارج شوند.

کد خبر 255138
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز