دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۶
۰ نفر

احمد افشار: «نمایشگاه کتاب تهران شهری است که هر ساله ساخته و بعد ویران می‌شود اما برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی تنها گزینه‌ موجود بود.»

پوستر بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران صبح دیروز رونمایی شد

این بخشی از سخنان معاون فرهنگی وزیر ارشاد و رئیس بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در نشست رسانه‌ای 2روز پیش از افتتاح رسمی بود؛ سیدعباس صالحی در سالن اجتماعات شورای فرهنگی عمومی سیاست‌های 10گانه خود را برای برپایی این دوره تشریح کرد و وعده داد نمایشگاه کتاب در آینده با مشارکت بخش خصوصی برگزار می‌شود.

تفرجگاه فرهنگی برای خانواده‌ها

ارائه خدمات بهتر به ناشران و بازدیدکنندگان ازجمله نخبگان فرهنگی و علمی و برخی اقشار خاص مثل سالمندان، کودکان، معلولان و جانبازان، غلبه وجه نمایشگاهی کتاب به وجه فروشگاهی آن با برپایی سالن‌های تولید علم، ترجمه، مبادله، کپی‌رایت و نظایر آن، تقویت و گسترش وجه فرهنگی نمایشگاه با ایجاد تنوع و کیفیت‌بخشی به امر اطلاع‌رسانی و فراهم کردن بایسته‌های یک تفرجگاه فرهنگی برای خانواده‌ها، اطلاع‌رسانی بهتر به مخاطبان درباره کتاب‌های موجود در نمایشگاه و زیباسازی محیط نمایشگاه 5سیاست اول مدیران نمایشگاه کتاب تهران بوده است.

نمایشگاه کتاب سالن مد نیست

واگذاری تمام امور برگزاری و مدیریت نمایشگاه کتاب تهران به بخش‌های خصوصی به‌ویژه تشکل‌های نشر تا پایان 4سال آینده،‌تعامل بیشتر و بهتر با اهالی رسانه و خبرنگاران، تقریب ابعاد اخلاقی، ارزشی و دینی در فضای نمایشگاه و متمایز کردن آن از پارک و نمایشگاه‌های مد و لباس و در نهایت فرصت‌سازی در عرصه کتاب برای تقویت دیپلماسی فرهنگی سیاست‌های پنجم تا دهم معاون فرهنگی وزیر ارشاد در این دوره نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد.

قول دائمی شدن مکان نمایشگاه

رئیس نمایشگاه کتاب تهران در پاسخ به سؤال خبرنگار همشهری درباره دائمی شدن مکان نمایشگاه در 4سال آینده گفت: این یک مشکل قدیمی است اما قول می‌دهم و می‌دانم وزیر ارشاد هم به این مهم اهتمام دارند. در چند‌ماه گذشته درباره مکان نمایشگاه صحبت‌هایی شده و امیدواریم با حضور رئیس‌جمهور در مراسم افتتاحیه و نزدیک شدن ایشان به فضا اتفاق‌های خوبی در این مورد بیفتد. البته با شورای اسلامی شهر، شهردار پایتخت و استاندار تهران گفت‌وگوهایی کرده‌ایم که همه به آن اهتمام دارند و بسیار هم جدی است. کارگروهی ویژه تشکیل شده که در روزهای برگزاری نمایشگاه هم به شکل جدی پیگیری می‌شود تا به نقطه جدی یک طرح درباره مکان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران برسیم.

سایت تازه، آمار ناشران و کتاب‌ها

امیر‌مسعود شهرام‌نیا مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران‌ با اشاره به راه‌اندازی سایت نمایشگاه گفت: مخاطبان می‌توانند با مراجعه به سایت تازه نمایشگاه کتاب جست‌وجوی موضوعی در بخش‌های فارسی، لاتین و عربی داشته باشند. ‌ محمد‌اللهیاری ‌هم از حضور 1296ناشر داخلی، 623ناشر دانشگاهی، 283ناشر کودک و نوجوان، 128ناشر کتاب‌های آموزشی و مجموعا 2330ناشر داخلی در نمایشگاه امسال خبر داد.

پوستری برای دوره 27

پیش از شروع نشست خبری، از پوستر بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شد که به گفته مدیر کمیته روابط عمومی و اطلاع‌رسانی نمایشگاه، پس از بررسی 10طرح نهایی انتخاب شده است. در این طرح عددهای 2و 7بیانگر بیست و هفتمین دوره برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هستند که به شکل نمادین قرار گرفته و در عین حال شمایل یک کتاب در حال گشوده شدن را تداعی می‌کنند. پوستر نمایشگاه کتاب تهران حاصل کار محسن یوسفی است.

 

کد خبر 257604

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز