مجموع نظرات: ۰
جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۹
۰ نفر

گروه شهری: نمایشگاه بین‌المللی شهر تهران واقع در بزرگراه چمران همچنان باعث بروز ترافیک در بزرگراه‌ها و خیابان‌های منتهی به این محدوده می‌شود.

با وجود اینکه رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهر تهران از شکایت علیه مسئولان نمایشگاه تهران خبر داده، همچنان این نمایشگاه به فعالیت خود ادامه می‌دهد و توجهی به اخطارهای قضایی ندارد.انتقال نمایشگاه تهران از داخل شهر از سال‌ها پیش در دستور کار قرار گرفت و عملیات ساخت 2 نمایشگاه برای تهران در جنوب شهر آغاز شد.

نمایشگاهی که وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت گذشته کار احداث آن‌را آغاز کرد تاکنون کمتر از 10درصد پیشرفت داشته است و نمایشگاه شهر آفتاب نیز با پیشرفت فیزیکی بیش از 75درصد در نیمه اول سال 93آماده بهره‌برداری خواهد بود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با اشاره به مراحل پایانی احداث نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در نزدیکی مرقد مطهر امام خمینی (ره) گفت: نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب برای برگزاری مناسبت‌های بین‌المللی در سطح غرب آسیا تدارک دیده شده و با معیارهای جهانی طراحی شده می‌تواند پاسخگوی نیاز پایتخت برای برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی باشد.

علیرضا دبیر ضمن بیان این مطلب به نارضایتی‌های گسترده عمومی در زمان برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی اشاره و اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه در محل فعلی باعث اتلاف وقت مردم، سرمایه ملی و سوخت شده و آلودگی هوای تهران را افزایش می‌دهد.
تراکم بیش از حد خودروها، قطع جریان ترافیک و انسداد مسیر در خیابان‌های پیرامونی و منتهی به محل نمایشگاه نه‌تنها نارضایتی عمومی را در مردم ایجاد کرده، بلکه پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و مدیریت شهری را هم دچار مشکل کرده است.
2عضو دیگر شورای شهر نیز از بی‌توجهی مسئولان نمایشگاه نسبت به اخطارها و هشدارهای پلیس راهور و مدیریت شهری در برگزاری نمایشگاه‌ها انتقاد کردند.

اسماعیل دوستی و محمد حقانی پیش‌تر خواستار همکاری بیشتر مسئولان نمایشگاه تهران برای برگزاری نمایشگاه‌ها در مکان فعلی شده بودند و نسبت به معضلات نمایشگاه برای مدیریتی شهری و زندگی شهروندان هشدار داده بودند.رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهر تهران با توصیف وضعیت خیابان‌های اطراف نمایشگاه بین‌المللی تهران نیز گفت که این نمایشگاه در حدفاصل بزرگراه‌های شهید چمران، نیایش، خیابان سئول و خیابان ولیعصر قرارگرفته و تنها مسیر دسترسی عمومی به آن از محور خیابان سئول است که این مسیر هم به‌صورت اختصاصی توسط سازمان صدا و سیما از اواسط خیابان مسدود و در نتیجه بن‌بست شده است.

دبیر مشکلات ترافیکی این محدوده از شهر تهران را بحرانی دانسته و حتی ترافیک مرکز و جنوب شهر را هم تحت‌تأثیر ترافیک محدوده نمایشگاه تهران می‌داند. به گفته وی، ظرفیت پارکینگ‌های نمایشگاه هم با تعداد ورودی‌های آن به هیچ عنوان تناسب ندارد و پاسخگوی نیاز شهروندان نیست.

دبیر با اشاره به نمایشگاه شهر آفتاب خاطرنشان کرد: با توجه به دسترسی مناسب شهرآفتاب به وسایل حمل‌ونقل عمومی و نیز ظرفیت بالای پارکینگ این پروژه، پیش‌بینی می‌شود مشکلات فعلی نمایشگاه بین‌المللی تهران با انتقال به شهرآفتاب به‌طور کامل برطرف‌شده و آلودگی هوای شهر تهران هم کاهش پیدا کند. دبیر اظهار امیدواری کرد که تا زمان بهره‌برداری از مکان جدید نمایشگاه بین‌المللی تهران، در محل فعلی نمایشگاهی برگزار نشود.

کد خبر 246948
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز