مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرهنگسرای تهران یکی از مراکز فرهنگی، هنری و علمی منطقه ۲۲ تهران است که یک کتابخانه مجهز نیز دارد.

فرهنگسرای تهران

مجموعه‌ای که امروز نام «فرهنگسرای تهران» را بر پیشانی خود دارد در خرداد ماه ۱۳۸۴ و در زمانی که فرهنگسراها با عناوین هویتی شناخته می‌شدند توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با نام "فرهنگسرای شهر" تاسیس شد.

البته «شهر» نام فرهنگسرای بود که پیش از آن در منطقه ۱۲ استقرار داشت. در واقع فکر اولیه تاسیس فرهنگسرای شهر ، همزمان با اجرای طرح هویت بخشی فرهنگسراها شکل گرفت و در سال ۱۳۸۰ ابتدا در منطقه ۱۲ که یکی از قدیمی‌ترین مناطق تهران است، درمجتمع فرهنگی خواجوی کرمانی و سپس در یک ساختمان کوچک به مساحت ۱۰۰ متر در پارک شهر، فعالیت خود را آغاز کرد.

اما محدودیت‌های فراوان نظیر نداشتن کلاس‌های آموزشی ، سالن اجتماعات ، نگارخانه و کتابخانه مانع پاسخگویی مناسب به انبوه مخاطبان می‌شد و به دلیل فقدان فضای مناسب در خرداد ۸۴ به ساختمان امروز فرهنگسرای تهران واقع در بوستان باغ نو منطقه ۲۲ منتقل شد.

امکانات:

این فرهنگسرا دارای ساختمانی سه طبقه به مساحت تقریبی هزار متر مربع و سه هزار متر مربع فضای مورد استفاده که شامل کتابخانه ، واحد آموزش، واحد کانون‌ها ، سالن اجتماعات موقت با گنجایش ۱۰۰ نفر و فضای اداری است.

فرهنگسرای تهران به عنوان ستاد مدیریت مراکز فرهنگی هنری منطقه ۲۲ ، خانه فرهنگ امیرکبیر ، خانه فرهنگ گرمدره ( در حاشیه شرقی استان البرز) و کتابخانه‌های شیخ مفید ، پندار ، پرتو و سیدالشهداء (ع) را نیز تحت پوشش دارد.

واحد آموزش ، واحد کانون‌ها و تشکل‌های مردمی و کتابخانه شهر از مجموعه های فرهنگسرای تهران هستند.

علوم قرآنی ، هنرهای تجسمی ، هنرهای دستی ، خانگی و تزیینی ، زبان ، کامپیوتر ، موسیقی ، فوریت های پزشکی و آموزش های کودک و نوجوان از جمله کلاس‌ها و برنامه‌های بخش آموزش این فرهنگسراست.

کتابخانه شهر

فرهنگسرای تهران هم چنین دارای کتابخانه‌ای مجهز با عنوان کتابخانه شهر است.

این کتابخانه مساحت آن بالغ بر ۲۰۰ متر مربع است و شامل سالن مطالعه با گنجایش ۸۰ نفر و مخزن کتابخانه با ظرفیت حدود ۹ هزار جلد کتاب است. بخش مرجع در کنار مخزن قرار گرفته و مراجعه کنندگان می‌توانند مستقیم به منابع آن دسترسی داشته و از آنها استفاده کنند.

بخش نشریات و اطلاع رسانی و همچنین بخش کتاب‌های داوطلبان کنکور از دیگر امکانات کتابخانه فرهنگسرای تهران است.

آدرس:

انتهای بزرگراه حکیم غرب ، سه راه دهکده المپیک ، پشت دبیرستان پسرانه اندیشه ، خیابان ساحل ، بوستان باغ نو.

کد خبر 257306
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز