مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرهنگسرای ابن‌سینا یکی از مراکز فرهنگی شمال غرب تهران است که روزانه ده‌ها برنامه هنری، علمی، ادبی، آموزشی و...برای گروه‌های سنی مختلف در آن برگزار می‌شود.

فرهنگسرای ابن سینا یکی از مراکز فرهنگی و هنری شمال غرب تهران است که در محدوده شهرداری منطقه دو تهران قرار دارد و در شهرک غرب قرار دارد.

تاریخچه:

این فرهنگسرا در سال ۱۳۷۳ توسط شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران راه اندازی شده است و از بهمن ماه سال ۱۳۷۹ بدنبال اجرای طرح هویت‌بخشی به فرهنگسراهای تهران، نام این مرکز به فرهنگسرای قانون ( نام کتاب مشهور ابن‌سینا در زمینه پزشکی) تغییر یافت و در سال  ۱۳۸۵ به ابن‌سینا نامیده شد.

فضا و امکانات:

فرهنگسرای ابن‌سینا دارای ساختمان دو طبقه به مساحت یک هزار و ۲۵۰ متر مربع در دو  طبقه شامل سالن آمفی تئاتر(سینما) ، نگارخانه (با گنجایش ۵۰ تا ۶۰ اثر هنری) ، کلاس‌های آموزشی و فضاهای اداری، چای‌باغ ابن‌سینا ، فروشگاه صنایع‌دستی و دکه گل فروشی است.

فعالیت‌های دائمی فرهنگسرا:

عمده فعالیت فرهنگسرای ابن‌سینا در زمینه فعالیت‌های عمومی و منطقه‌ای شامل دوره‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و هنری، کسب مهارت‌های حرفه‌ای، اجرای نمایش کودک و بزرگسال، موسیقی، اکران فیلم، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری،‌ تشکیل کانون‌های داوطلب، برگزاری کنفرانس‌ها و همایش‌های مختلف، اجرای برنامه‌های مناسبتی اعم از مذهبی، علمی و فرهنگی، ویژه برنامه‌های تابستانی، برگزاری نمایشگاه‌های هنری و فرهنگی و ...است.

آدرس:

فرهنگسرای ابن‌سینا در محله شهرک غرب از شمال به محله دریا، مدیریت، درختی و دریا از شرق به منطقه ۳(محله ونک) از غرب به درختی و ایوانک و از جنوب به محله کوی نصر محدود شده است.

کد خبر 250817
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز