همشهری‌آنلاین: معاون برنامه ریزی و اشتغال استان تهران اعلام کرد: هرگونه افزایش قیمت تا پایان خرداد ماه ممنوع است.

ایسنا نوشت: نعمت الله ترکی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران با اعلام ممنوعیت هرگونه افزایش قیمت در دو گروه کالایی اصلی و حساس تا پایان خرداد ماه، گفت: با توجه به تولید سال قبل دغدغه استان در خصوص گوشت قرمز کم است و حدود 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش قیمت داشته است.

وی با بیان اینکه انتظار داریم با وضعیت موجود افزایش قیمت نداشته باشیم، افزود: ما نگران صادرات نباید باشیم و اگر میزان تولید را تامین کنیم مشکلی نخواهیم داشت و باید این موضوع سازماندهی شود.

معاون استانداری تهران با اشاره به مصوبه جلسه تنظیم بازار استان، با اعلام اینکه هیچ گونه افزایش خودسرانه را نمی پذیریم، تا کید کرد: اصناف و اتحادیه ها در صورت پیشنهاد افزایش قیمت کالاهای مورد نظرشان و تایید آن، می توانند طبق مجوز افزایش قیمت داشته باشند.

وی افزایش قیمت در نهاده‌های دامی را حدود 9 درصد در ذرت وارداتی، سبوس و جو خارجی عنوان کرد و افزود: افزایش قیمت در کالاهای پرمصرف 4 درصد نسبت به سال گذشته بوده و در لبنیات و گوشت هیچ گونه افزایش قیمتی گزارش نشده است.

ترکی با بیان اینکه ذخایر مرغ به 24 هزار تن و گوشت قرمز به 4000 تن در استان می رسد، ادامه داد: جوجه ریزی در ماه گذشته 13 درصد افزایش داشته و ذخایر مواد غذایی وضعیت خوبی داشته اند.

وی نظارت ها در استان را خوب دانست و اظهار داشت: نظارت ها به نسبت استان تهران مناسب و کافی نیست و باید به طوری اعمال شود که مردم از نظارت ها مطلع باشند.

افزایش قیمت طبق مصوبه دولت پیش می رود

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاداری تهران با اشاره به اینکه برای افزایش قیمت با مصوبه دولت پیش می رویم از نظارت و بازرسی جدی در استان خبر داد و گفت: تیم بازرسی استان براساس منطقه بندی با 600بازرس به طور جدی فعالیت می کنند و جلسه ویژه ای برای بازرسی با حضور دستگاه های متولی از جمله جهاد کشاورزی،‌سازمان بهداست و سازمان دامپزشکی خواهیم داشت.

در این جلسه اعضای ستاد تنظیم بازار استان تهران به اعلام گزارش پرداخته و مصوباتی در بحث نظارتی برای جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت تا پایان خرداد ماه به تصویب رسید.

کد خبر 257265
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز