سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۸۶ - ۱۴:۴۵
۰ نفر

علی اصغر محمدی: ثبت‌نام دانش‌آموزان دبیرستانی و پیش‌دانشگاهی از 16 تیر ماه آغاز می‌شود.

سرپرست معاونت آموزش و پرورش نظری و مهارتی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران گفت: ثبت نام دوره دبیرستان و پیش‌دانشگاهی با توجه به محدوده مدرسه‌ای و جغرافیایی که مناطق آموزش و پرورش مشخص کرده‌اند و در اختیار مدارس راهنمایی قرار داده‌اند انجام خواهدشد.

محمود حسینی افزود: دانش‌آموزان باید براساس نامه‌‌‌ای که مدرسه راهنمایی محل تحصیل در اختیار آنان قرار می‌دهد به دبیرستان مربوطه مراجعه و ثبت نام کنند و در صورت بروز مشکل می‌توانند به ستادهای ثبت‌نام در مناطق آموزش و پرورش مراجعه کنند.

وی افزود: ثبت نام از دانش‌آموزان سال سوم متوسطه برای ورود به دوره پیش‌دانشگاهی روزانه نیز براساس کف معدل کتبی در 3گروه انجام می‌شود.

براساس مصوبه هیأت وزیران، چنانچه فارغ‌التحصیلان واجد شرایط در برخی از مناطق بیش از 60 درصد دانش‌آموزان سال سوم  متوسطه هر یک از رشته‌های تحصیلی به تفکیک جنسیت(دختر- پسر) باشد، آموزش و پرورش مجاز است حداکثر تا 60 درصد دانش‌آموزان سال سوم را برای ورود به دوره پیش‌دانشگاهی روزانه پذیرش کند.

براساس این گزارش به استناد این مصوبه هر سال در هر استان حداقل معدل هر منطقه به تفکیک رشته و جنسیت با استفاده از رایانه تعیین و اعلام می‌شود و دانش‌آموزان سال سوم متوسطه که معدل آنان به حد نصاب تعیین شده در هر رشته نرسد می‌توانند در مراکز پیش‌دانشگاهی نوبت دوم ادامه تحصیل دهند.

سرپرست معاونت آموزش و پرورش نظری و مهارتی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران در این باره گفت: کف معدل ثبت نام در مراکز پیش‌دانشگاهی نسبت به سال گذشته تغییری نکرده و برای رشته‌‏های مختلف تحصیلی ، کف معدل تعیین شده است که دانش‌آموزان برای تحصیل در مراکز روزانه باید کف معدل مربوط به آن ناحیه را کسب کرده باشند.

وی افزود: مناطق 19 گانه شهر تهران از نظر کف معدل پیش‌دانشگاهی، به 3 گروه تقسیم شده است که مناطق 1، 2، 3 و 6 آموزش و پرورش گروه یک، مناطق 4، 5، 7، 8، 9، 10، 11، 13،12 و 14 گروه 2 و مناطق 15 تا 19 آموزش و پرورش گروه 3 محسوب می‌‏شوند.

حسینی خاطر نشان کرد: دانش‌‏آموزان هریک از این 3 گروه می‌‏توانند در مراکز پیش‌دانشگاهی مناطق آموزش و پرورش که در یک گروه قرار دارند و از نظر کف معدل یکسان هستند، ثبت نام کنند.

براساس این گزارش کف معدل سال تحصیلی 87-86 مراکز پیش‌دانشگاهی روزانه گروه‌های
 3 گانه در شهر تهران به تفکیک رشته و جنسیت بدین شرح است:

گروه یک: حداقل معدل کتبی پسران: رشته ریاضی 75/11،تجربی 25/10، انسانی10؛ دختران: ریاضی 25/13، تجربی 12، انسانی 25/11

گروه 2 : حداقل معدل کتبی پسران: رشته ریاضی 75/10، تجربی 10، انسانی10؛ دختران: ریاضی 25/12 ، تجربی 11 ، انسانی 75/10

گروه 3: حداقل معدل کتبی پسران: رشته ریاضی 25/10 ، تجربی 10 ، انسانی 10؛ دختران: ریاضی 75/11، تجربی 5/10، انسانی 10.

ثبت نام بدون پیش شرط

همچنین مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش به همشهری گفت: ‌نام‌نویسی در همه پایه‌های تحصیلی در مدارس دولتی(به استثنای مدارس دارای مجوز از شورای عالی آموزش و پرورش، مدارس نمونه دولتی، شاهد و غیرانتفاعی) باید بدون برگزاری آزمون، مصاحبه، شرط معدل و نمره و تنها براساس محدوده جغرافیایی محل سکونت صورت ‌گیرد.

عباس رهی درباره ثبت نام دانش‌آموزانی که ساکن محدوده و نزدیک مدرسه هستند، اما مدرسه از آنان ثبت نام نمی‌کند، اظهار داشت: این کار تخلف است و در صورت بروز چنین مشکلی باید به ستاد ثبت نام منطقه، استان و در صورت رسیدگی نشدن به ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش منعکس یا مراجعه شود.

وی با تاکید بر اینکه براساس دستورالعمل ثبت‌نام، دریافت هرگونه وجه یا تعهد مالی تحت هر عنوان هنگام ‌نام‌نویسی در مدارس دولتی ممنوع و جرم است، افزود: در صورت بروز تخلف در این زمینه با متخلفان شدیداً برخورد می‌شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که دستورالعمل نام‌نویسی سال تحصیلی87-86  ابلاغ شده است، گفت: در ایام ‌‏نام‌نویسی بازرسان ویژه آموزش و پرورش به صورت نامحسوس به مدارس سرکشی می‌‏کنند تا دریافت وجه و تخلفات احتمالی مدارس را بررسی و به آموزش و پرورش گزارش دهند.

کد خبر 25725

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز