همشهری آنلاین: پاور باکس (Power Box) دستگاه به ظاهر ساده‌ای است که شاید بزودی برای علاقه مندان به اتومبیلرانی تبدیل به وسیله‌ای ضروری شود. این وسیله در شرکت لهستانی موسوم به وی تک (V-Tech) طراحی شده است.

power box

وصل کردن آن به باتری خودرو می‌تواند میزان مصرف بنزین را تا ۱۲ درصد کاهش داده و توان موتور را یک پنجم بیشتر کند.

به گزارش یورنیوز این شرکت ادعا می‌کند که پاورباکس اولین وسیله توان افزاست که می‌توان آن را با تلفن هوشمند کنترل کرد.

مدیر اجرایی این شرکت می‌گوید: پس از وصل کردن باکس، حسگرها را نصب می کنیم که به ما امکان می دهد فشار سوخت، زمان بندی تزریق سوخت و دامنه عملکرد توربین را تغییر دهیم. اینها عواملی هستند که بر توان موتور تأثیر می‌گذارند.

پاورباکس اولین وسیله‌ای است که به راننده امکان می‌دهد سیستم کنترل موتور را مطابق سلیقه خود تنظیم کنید. معمولا راننده مجبور است برای تغییر تنظیم های کارخانه، به متخصص الکترونیک مراجعه کند و با وجود پاورباکس دیگر به این کار نیاز نیست.

همچنین می‌توان پاورباکس را با نرم افزارهای کاربردی آیفون یا آندرویید کنترل کرد. مدیر اجرایی شرکت وی تک می‌افزاید: در چارچوب آندرویید می توان از طریق بلوتوث با باکس ارتباط برقرار کرد و برای آیفون نیاز به اینرنت بدون سیم است. هر باکس رمز عبور شخصی دارد و پس از وارد کردن رمز عبور می توان باکس را با اینترنت بدون سیم یا بلوتوث پیدا کرد.

قیمت این وسیله حدود ۴۵۰ یورو است. شرکت وی تک امیدوار است که با افزودن نرم افزار به این وسیله، قابلیت‌های دیگری مانند قابلیت جلوگیری از سرقت خودرو و آشکار کردن نقص های مکانیکی را به آن بیافزاید.

کد خبر 257172
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز