دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۸۶ - ۰۷:۵۴
۰ نفر

ترجمه‌ی مجید رئوفی: صحبت‌های ماریا شاراپووا تنیسور روس و نفر دوم رنکینگ تنیس زنان جهان درباره ونوس ویلیامز بیشتر به یک تعارف می‌ماند تا یک اظهار نظر واقعی.

تمام طول هفته، وضعیت هوا، مسابقات ویمبلدون را تهدید می‌کرد اما شنبه‌ای که گذشت بالاخره نگرانی‌ها، تعبیر شدند و باران تعداد زیادی از دیدارها را نیمه‌کاره گذاشت. باران خراب کار نگذاشت بازی‌های زیادی به پایان برسند و فقط دو دیدار به طور کامل برگزار شد.

 یک پای مهم‌ترین دیدارها هم ماریا شاراپووا و امیلی مارسمو بودند که هر دو با پیروزی، بازی‌ها را تمام کردند. ماریا شاراپووا، تنیسور روس، سید 2 زنان جهان و آملی مارسمو، تنیسور فرانسوی، سید 4 بانوان جهان روز شنبه 30 ژوئن در ششمین روز رقابت‌های گرند اسلم تنیس ویمبلدون در رده انفرادی زنان حریفان خود را شکست داده و به مرحله یک هشتم نهایی این گرند اسلم راه یافتند.

روز شنبه بارش شدید باران در لندن بلای رقابت‌های ویمبلدون شد و به استثنای این 2 تنیسور که توانستند دیدار‌های خود را انجام دهند سایر دیدارهای رده بانوان نیمه تمام متوقف شده و در رده مردان کلیه دیدارها به جزدیدار توماس بردیچ، تنیسور چک با هیونگ تایک – لی، تنیسور کره جنوبی که آن هم نیمه تمام ماند، لغو شدند.

 ماریا شاراپووا، تنیسور روس در 2 ست متوالی و با نتایج 3-6 و 3-6 در برابر آی سوگییاما، تنیسور ژاپنی پیروز شد. آملی مارسمو، تنیسور فرانسوی، فاتح دوره قبل ویمبلدون مارا سانتانجلو، تنیسور ایتالیایی را در دو ست پیاپی و با نتایج 1-6 و 2-6 مغلوب کرد.
 
ماریا شاراپووا که سید دوم مسابقات ویمبلدون است و در سال 2004 هم فاتح این گرند اسلم شده با وب‌سایت رسمی ویمبلدون درباره دیدار زیرباران و حریفان احتمالی آینده‌اش گفت‌وگویی انجام داده که بخش‌هایی از آن را می‌خوانید.
 

  •  اوضاعت پیش از دیدار حریف ژاپنی چگونه بود؟

در میان مسابقات سعی می‌کنم متناسب با هر مسابقه تصمیم بگیرم و نوع بازی‌ام را براساس نوع بازی حریف، تطابق دهم. روزی دو ساعت و نیم از وقتم را به این مساله اختصاص می‌دهم. این بار هم طبیعتا همین کارها را کردم.

  •   برخی معتقدند چندان در این رقابت‌ها، عالی نبوده‌ای.

در تمام دوره بازی‌ام، هیچ گاه در زمین مسابقه احساس نکرده‌ام که کاملا آماده‌ام. خیلی کار مشکلی است که بتوانی در چند بازی متوالی سطح عالی‌ات را حفظ کنی و مثل دیدار اول مسابقه بدهی.

  •   حریف ژاپنی‌ات چطور بود.

او واقعا خیلی عالی، تنیس بازی می‌کرد. فکر نمی‌کردم بتوانم دو یا سه ست با او مسابقه بدهم. هر چند مصدومیتم تا حدود زیادی بهبود پیدا کرده. ما واقعا دیدارهای مشکلی برگزار می‌کنیم و هیچ کس نمی‌تواند حریفش را دست کم بگیرد. حریف ژاپنی، سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشته و در این دیدار هم عالی کار کرد.

  •   در صورت پیروزی ونوس ویلیامز، در دوره‌های بعدی احتمالا با او روبرو خواهی شد.

او در سال 2005 در نیمه نهایی ویمبلدون من را شوکه کرد. فکر نمی‌کردم بتواند من را شکست دهد اما او عالی کار کرد و در نهایت هم قهرمان شد. این بار اما من به شدت پیشرفت کرده‌ام. او همچنان یک قهرمان است و در صورت رویارویی، بدون شک با بهترین وضعیت‌ام به دیدار او خواهم رفت.

  •  و البته در میامی هم او را شکست دادی؟

سرویس‌های من وحشتناک بودند. اصلا خوب بازی نکردم. اما ونوس هم خوب نبود. باید این دیدار را از خاطرمان پاک می‌کردیم. هر دوی ما بد بودیم. اما خب من برنده شدم. اصلا ماه خوبی نبود. از ناحیه شانه‌هایم به شدت احساس درد می‌کردم. اما آن بازی، جایش را در تاریخ تنیس حفظ خواهد کرد.

همشهری امارات

کد خبر 25608

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز