همشهری آنلاین: وزیر کشور گفت: باید با عملکرد درست و دقیق در جهت خواست مردم گام برداریم که آنها امیدوارتر و درجه مشارکتشان افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز دوشنبه 25 فروردین پس از امضای تفاهمنامه همکاری وزارتخانه‌های کشور و نفت درباره توسعه حمل و نقل عمومی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از محورهای هدفمندی یارانه‌ها کاهش شدت سوخت و انرژی، بهبود وضعیت هوا، حل مساله ترافیک، اشتغال و نشاط و امید در جامعه است.

وی افزود: دولت با توجه به تعهد مردم به هدفمندی یارانه‌ها و همکاری آنها طی چند روز گذشته که با اعتماد به دولت از دریافت یارانه انصراف دادند باید با عملکرد درست و دقیق در جهت خواست آنان گام بردارد.

وزیر کشور با اشاره به تفاهمنامه وزارتخانه‌های کشور و نفت پیرامون توسعه حمل و نقل عمومی گفت: این تفاهمنامه اولین گام در حوزه درون شهری است دولت برنامه‌های خود را در حوزه حمل و نقل برون شهری، بهداشت، امنیت قضایی و سایر پروژه ها اهداف خود را یک به یک به انجام خواهد رساند و ما روز به روز شاهد بهبود فضای مناسب و مطلوب برای زندگی مردم خواهیم بود.

رحمانی فضلی اظهارداشت: تفاهمنامه همکاری وزارتخانه های کشور و نفت برای توسعه حمل و نقل عمومی شامل بندهای مختلفی است و زمان بندی‌ها در این تفاهمنامه مشخص شده که باید با کمک شهرداری ها اجرایی شود.

وی افزود: با انگیزه ای که وزیر نفت برای اجرای این تفاهمنامه دارند یقین بدانیم که این موضوع پیگیری می شود و البته همه باید به تعهدات خود در این زمینه پایبند باشیم.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در خصوص این تفاهمنامه که در دفتر وزیر کشور به امضا رسید، گفت: در تبصره 2 قانون بودجه سال 93 برای کاهش مصرف انرژی دربخش‌های مختلف اقتصاد از جمله حمل و نقل عمومی و ریلی درون شهری، به وزارتخانه‌های کشور و نفت اجازه داده شده که با رعایت قانون درخصوص اجرای سیاست‌های کلی مطابق با اصل 44 قانون‌، ضمن سرمایه گذاری با بخش خصوصی و عمومی قراردادهایی را منعقد کنند.

هوشنک خندان دل افزود: بخش حمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری از جمله ریلی، اتوبوس، حمل و نقل مسافر و کالا به ویژه شهرها و حومه با مشکلات بزرگی نظیر قدیمی، فرسوده و ناکافی بودن وسایل نقلیه رو به رو است و در برخی حوزه‌ها نظیر حمل و نقل ریلی توسعه و گسترش آن ضروری است.

کد خبر 255949
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز