یکشنبه ۱۰ تیر ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: وضعیت بحرانی در انگلیس با دستگیری 5 نفر در رابطه با حوادث اخیر در لندن و گلاسکو ادامه یافت.

به گزارش بی بی سی این 5 نفر طی عملیات جداگانه در گلاسکو و مرکز انگلیس دستگیر شدند. هنوز جزئیات بیشتری در این خصوص منتشر نشده است.

بنابراین گزارش دو تن از بازداشت شدگان که یک مرد 26 ساله و یک زن 27 ساله هستند در یک بزرگراه در مسیر لندن به بیرمنگام دستگیر شدند.

به گزارش سی‌ان‌ان یکشنبه اول جولای (10 تیر)  پلیس  چندین خانه را نزدیک فرودگاه بین‌المللی گلاسکو جستجو و  مظنونی را در رابطه با حمله به ترمینال اصلی فرودگاه و نیر ماشین‌های حاوی بمب‌های سوختی در  لندن دستگیر  کرد.

بعدا کارشناسان خنثی‌سازی بمب ارتش یک انفجار کنترل‌شده را بر روی یک ماشین در بیمارستان رویال آلکساندرا در همین شهر انجام دادند که یکی از مظنونان حادثه فرودگاه با سوختگی شدید در آن بستری است. هیج ماده منفجره‌ای در این محل یافت نشد.

همچنین پلیس به چندین ساختمان در شهر نیوکاسل- آندر- لایمف شهرکی در مرکز انگلستان میان منچستر و بیرمنگام هجوم برد.در آخرین رشته از دستگیری‌ها یک نفر در شهر شمال‌غربی لیورپول بازداشت شد و دو خانه مورد کاوش قرار گرفت.

دو نفر که یک مرد 26 ساله و یک زن 27 ساله قبلا در شهرک مجاور چشایر بزرگراه ام 6 گلاسگو دستگیر شده بودند.

حمله به فرودگاه گلاسکو که باعث جراحت سطحی 5 نفرشد  و به ورودی فرودگاه آسیب زد 36 ساعت پس از آن رخ داد که دو ماشین حاوی  بنزین، کپسول گاز و میخ در بخش مرکزی لندن کشف شدند.

منابع پلیس حمله به فرودگاه گلاسکو را به نقشه بمب‌گذاری در مرکز لندن ربط می‌دهند و می‌گویند رد ماشین‌های یافت‌شده در لندن را تا گلاسکو دنبال کرده‌اند.

کد خبر 25589

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز