۲ مقام دولتی درباره اثرات اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بر نرخ تورم در ایران تأکید کردند که نرخ تورم نه‌تنها از ۲۵ درصد فراتر نمی‌رود بلکه ممکن است نرخ تورم کمتر هم شود.

زمانبدی ثبت نام در دور جدید یارانه‌ها

شاپور محمدی معاون وزیر اقتصاد گفت: تورم سال‌جاری با اجرای هدفمندی در مجموع کمتر از ۲۵درصد خواهد بود. به گزارش فارس، او تأکید کرد: دولت تلاش دارد که تورم هدفمندی زیر 25درصد باشد، اما چون سیاست‌های پولی و ارزی در مرحله دهم اجرا می‌شود، مقدار دقیق تورم بستگی به آثار سیاست‌های پولی و ارزی این سیاست‌ها دارد، اما تلاش بر این است که آثار تورمی هدفمندی با اجرای سیاست‌های پولی و ارزی به حداقل برسد.

محمد کردبچه مشاور معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور هم گفت: تورم ناشی از افزایش 600درصدی قیمت حامل‌های انرژی در مرحله اول هدفمندی 10درصد هم نبود؛ از این‌رو نباید در جامعه نسبت به تغییرات بعد از رشد متوسط 60درصدی قیمت‌ها در فاز دوم وحشت ایجاد شود. به گزارش ایسنا، او افزود: ممکن است اجرای فاز دوم در کوتاه‌مدت موجب تحمیل فشار بر مردم شود؛اما بی‌تردید در بلند‌مدت به نفع آنها خواهد بود. کردبچه ادامه داد: اهداف اقتصادی که قبلا مطرح شد بدون درنظر گرفتن تبصره‌ هدفمندی یارانه‌ها و آثار ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی بود که پیش‌بینی نرخ تورم 25درصدی برای سال93 نیز از آن جدا نیست.

کد خبر 255778
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز