یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: آیین یکشنبه نخل ششمین یکشنبه در چله روزه و یک هفته قبل از عید پاک، در میدان سنت پییترو واتیکان با حضور پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان برگزار شد.

آیین یکشنبه نخل در واتیکان برگزار شد

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رادیو واتیکان، مراسم یکشنبه نخل با حضور پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان و شماری از مسیحیان معتقد همچنین سخنرانی پاپ فرانسیس همراه بود.

در این مراسم شماری از جوانان در مقابل پاپ حرکت کرده و نخل حمل می کنند که نمادی از پیروزی مسیح هنگام ورود به بیت المقدس بود. زمان ورود مسیح به بیت المقدس استقبال کنندگان زیر پای او نخل پراکنده بودند.

از آنجا که یکشنبه نخل با روز جهانی جوانان در واتیکان همزمان شده است، بسیاری از افرادی که نخل حمل می کنند جوانانی از ایتالیا و جهان هستند.

یکی دیگر از مراسم روز یکشنبه نخل خوانش بخشی هایی از انجیل متی است که مصائب و مرگ مسیح را تشریح می کند. یکشنبه نخل آغاز هفته مقدس یک هفته پیش از عید پاک است.

چله روزه در مسیحیت (کاتولیک) به مدت زمانی گفته می شود که افراد دین باور باید پرهیزهای خاصی نظیر نخوردن تخم مرغ، گوشت، فراورده های لبنی و میوه را به مدت شش هفته منتهی به عید پاک رعایت کنند.

کد خبر 255756
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز