همشهری‌آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دیدار با برخی از اعضای جامعه دندانپزشکی پیشنهاد ایجاد طرح ملی افزایش سلامت دهان و دندان شهروندان را ارائه کرد.

مسجد جامعی

به گزارش اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران و معصومه آباد عضو کمیسیون سلامت این شورا به مناسبت روز دندانپزشک با جمعی از اساتید اعضا و دانشجویان دانشکده دنداپزشکی دانشگاه شاهد دیدار و گفتگو کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این دیدار دانپزشکی را از رشته های آمیخته با زندگی معرفی کرد و گفت: هرچند این رشته به لحاظ مادی پرهزینه است اما تاکنون حمایت جدی از آن صورت نگرفته است.

مسجدجامعی با پیشنهاد شکل گیری فعالیتی مشترک میان شورای اسلامی شهر تهران و این دانشکده اظهار داشت: دانشکده دندانپزشکی می تواند طرحی ملی را تهیه کند تا بر اساس آن سطح سلامت دهان و دندان شهروندان افزایش یابد.

وی با اشاره به تجربیات برنامه کشف تهران خود در روزهای جمعه هر هفته تصریح کرد: در حاشیه برخی از این برنامه‌ها کودکانی دیده می شوند که بسیاری از دندان‌های آنها آسیب دیده و نیاز به درمان دارند و چنین طرحی می تواند در ارتقا سطح سلامت شهر در خصوص این کودکان و سایر شهروندان مفید باشد.

وی یکی از اولویت‌های دور چهارم شورای اسلامی شهر تهران را موضوع سلامت دانست و گفت: برای تحقق اهداف مرتبط با موضوع سلامت کمیسیونی با همین نام در شورای اسلامی شهر تهران تشکیل شده است.

وی همچنین بر لزوم رسانه‌ای کردن موضوعات مرتبط با دانپزشکی و بهداشت دهان و دندان توسط جامعه دندانپزشکی تاکید کرد و اظهار داشت: زمانی نگرانی‌ها و اقدامات در خصوص برطرف کردن آلودگی هوا آغاز شد که این موضوع رسانه ای شد و حساسیت‌ها در خصوص آن بالا رفت.

وی در ادامه با اشاره به تاریخ پزشکی در ایران به دارالفنون اشاره کرد و گفت: من نخستین مدرک پزشکی را که در دارالفنون اهدا شد یافته ام که در متن آن جمله ای خاص به چشم می خورد.

وی با بیان اینکه این مدرک به آقای نواب حیدر میرزا اعطا شده است، تصریح کرد: در این متن آمده است ایشان در تفهیم و تفهم، تعلیم و تعلم، تحریر و تکلم و ترجمه کتب علمیه فارغ التحصیل می‌شوند.

وی اظهار داشت: بیان این جمله نشان می‌دهد که در آموزش پزشکی علاوه بر آموختن به یاد دادن و دانستن زبان و انتقال دانش نیز توجه ویژه ای شده است.

گفتنی است دانشکده پزشکی دانشگاه شاهد، دانشکده‌ای است که بیش از 50 درصد دانشجویان آن را فرزندان شهدا، جانبازان، اسرا و آزداگان تشکیل می‌دهند و با داشتن سالانه بیش از 95 درصد آمار قبولی در آزمون برد تخصصی؛ دانشجویان آن رتبه‌های نخست علمی در برخی المپیادها را از آن خود می‌کنند.

کد خبر 255654
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز