همشهری آنلاین: نماینده پارلمان فدرال و معاون حزب سوسیال دموکرات آلمان گفت: پارلمان آلمان تلاش خود را برای رسیدن هر چه سریع‌تر به توافق هسته‌ای با ایران به کار بسته است و طولانی شدن مذاکرات را موجب اخلال در روند آن می‌داند.

اعلاالدین بروجردی

خانه ملت نوشت: رودلف موتسه نیش که به تهران سفر کرده است در دیدار با علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این مطلب ابراز امیدواری کرد، در آینده شاهد ارتقای روابط پارلمانی میان مجالس دو کشور باشیم.

وی افزود: موضوع هسته ای ایران همکاری‌های ایران و آلمان را در سایر بخش‌ها نیز تحت تاثیر قرار داده است و با رسیدن به توافق و رفع همه تحریم‌های اعمال شده همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی ایران و آلمان با شتاب بیشتری دنبال خواهد کرد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به روابط تاریخی ایران و آلمان گفت: پارلمان های دو کشور می‌توانند در پرتو اصول پذیرفته شده بین المللی همچون احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر، همکاری مثبتی در جهت تسهیل و تعمیق روابط داشته باشند.

بروجردی درباره قطعنامه اخیر پارلمان اروپا درباره ایران گفت: این قطعنامه با درک نادرست واقعیات موجود و عبور از خط قرمزها و نادیده انگاشتن احساسات ملت ایران موجب مختل شدن روند همکاری های ایران و اروپا در زمینه های مختلف شده است.

وی به مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 اشاره کرد و افزود: استفاده از مزایای صلح آمیز انرژی هسته‌ای، ادامه غنی سازی در خاک ایران و حفظ دستاوردهای هسته ای دانشمندان ایران از اصول مورد اجماع در مذاکرات هسته‌ای هستند که قابل تغییر نیستند.

بروجردی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد به جهان عاری از سلاح‌های هسته‌ای است و از این رو استفاده از فناوری هسته ای برای تولید سلاح، خط قرمز فعالیت‌های هسته‌ای ایران به شمار می‌رود و بر همین اساس اقدام به پذیرش معاهده ان پی تی کرده و نظارت آژانس انرژی هسته‌ای را پذیرفته است.

وی همچنین درباره آینده پیش روی بحران سوریه و نقش انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در ایجاد ثبات در این کشور با رودلف موتسه نیش گفت و گو و تبادل نظر کرد.

کد خبر 255640
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز