جمعه ۲۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: قیمت جهانی طلا با سقوط بازارهای سهام و امیدواری نسبت به توقف روند تعدیل تدابیر محرک مالی در آمریکا، صعود کرد و به بالاترین سطح در دو هفته و نیم گذشته رسید.

ایسنا نوشت: هر اونس طلا برای تحویل فوری در بازار سنگاپور از 1318 دلار در روز پنج شنبه به 1319 دلار در ساعات اولیه معاملات جمعه رسید. طلا برای تحویل در ژوئن در بازار کامکس نیویورک 1320 دلار در هر اونس معامله شد. بر اساس آمار بلومبرگ، قیمت طلا در یک هفته گذشته 1.2 درصد رشد کرده است.

قیمت طلا که پیش از این با بالا گرفتن تنش‌ها در اوکراین حمایت شده بود، چهارشنبه گذشته با انتشار گزارش نشست بانک مرکزی آمریکا که نشان داد سیاستگذاران تمایلی به افزایش نرخ‌های بهره پس از کاهش میزان خرید اوراق قرضه نشان نمی‌دهند، مورد حمایت بیشتر قرار گرفت.

همچنین جایگاه طلا به عنوان پناه مطمئن سرمایه پس از اینکه بازار بورس سهام نزدک آمریکا روز پنج شنبه بزرگ‌ترین سقوط یک روزه از اوت سال 2011 به این سو را تجربه کرد، تقویت شد.

با اینهمه برخی معامله‌گران اظهار کرده‌اند در صورت تداوم فروش از سوی صندوق‌های سرمایه گذاری طلا و ضعیف ماندن تقاضای فیزیکی در آسیا، طلا ممکن است از صعود بیشتر باز بماند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، عواملی مانند ناآرامی در اوکراین، نوسان بازارهای نوظهور و نگرانی‌ها نسبت به احیای ضعیف اقتصاد آمریکا که تقاضا برای طلا را تقویت کرده، موجب شده این فلز گرانبها از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 9.8 درصد صعود کند.

کد خبر 255440
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز