همشهری آنلاین: رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی در دیدار با سفیر ونزوئلا، گفت: صندوق توسعه ملی در چارچوب اساسنامه خود می‌تواند منابع مالی مورد نیاز پیمانکاران ایرانی را در ونزوئلا انجام دهد که البته بخش نفت می‌تواند حائز اهمیت بیشتری در این زمینه باشد.

به گزارش پایگاه رسمی صندوق توسعه ملی، سید صفدر حسینی در دیدار با سفیر ونزوئلا، با اشاره به فعالیت‌های بخش خصوصی ایران در ونزوئلا در زمینه‌های مسکن و تراکتورسازی، توسعه همکاری‌ بین بخش‌های اقتصادی دو کشور را راهبردی توصیف کرد.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی با تبیین استراتژی صندوق توسعه ملی، از اعمال اصلاحات در استراتژی، خط مشی، عملکرد و شیوه عملیات این صندوق ظرف ماه‌های اخیر خبر داد و گفت: حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در خارج از کشور و سرمایه‎گذاری خارجی در داخل کشور از اولویت‌های صندوق توسعه ملی است.

زابرانو نوتپ کنت رراس، سفیر ونزوئلا نیز با ابراز تأسف نسبت به کاهش ارزش پولی ملی ونزوئلا، گفت: دولت ونزوئلا در صدد تدابیری برای کسب رشد اقتصادی چهار درصدی است و در همین راستا برای گسترش همکاری‌ها و جلب سرمایه ایرانی آمادگی کامل دارد.

پیشنهاد ایجاد مناطق آزاد تجاری و اقتصادی بین ایران و ونزوئلا

وی گفت: با توجه به تجربه موفق ایجاد مناطق آزاد تجاری و اقتصادی در برخی کشورهای آمریکای لاتین، امکان تکرار همان تجربه بین ایران و ونزوئلا، امری خوشایند برای ونزوئلاست.

سفیر ونزوئلا تصریح کرد: ایجاد مناطق آزاد تجاری و اقتصادی بین ایران و ونزوئلا منجر به تسهیل صادرات خدمات و محصولات ایرانی به ونزوئلا و 17 کشور منطقه می‌شود.

وی با ابراز امیدواری نسبت به طرح پیشنهادات و نوع همکاری‌های فی مابین ونزوئلا با صندوق توسعه ملی ایران در جلسات کمیسیون مشترک دو کشور، پیشنهاد کرد که دفتر صندوق توسعه ملی در ونزوئلا تشکیل شود.

سفیر ونزوئلا همچنین در این دیدار، منابع صندوق ونزوئلا را حدود 25 میلیارد دلار و منابع بانک مرکزی این کشور را حدود 27 تا 30 میلیارد دلار اعلام کرد.

کد خبر 255339
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز