همشهری آنلاین: انجمن طراحان گرافیک به مناسبت هفته گرافیک از ۷ تا ۱۴ اردیبهشت در خانه هنرمندان ویژه‌برنامه‎‌هایی را تدارک دیده است.

پوستر تجسمی

به گزارش مهر، پریسا تشکری هنرمند گرافیست و مدیر امور نمایشگاهی انجمن طراحان گرافیک در مورد برنامه‌های این انجمن در هفته جهانی گرافیک توضیح داد: 27 آوریل روز جهانی گرافیک است و به همین مناسبت هفته گرافیک در ایران گرامی داشته می‌شود.

وی افزود: در این هفته که از هفتم اردیبهشت آغاز و تا 14 همین ماه ادامه خواهد داشت، انجمن گرافیک و اعضایش در خانه هنرمندان جمع شده و این هفته را گرامی می‌دارند و البته برنامه‌هایی نیز تدارک دیده‌ایم.

تشکری خاطرنشان کرد: هنوز از برنامه‌های انجمن رونمایی نشده ولی انجمن که در سال گذشته چند نمایشگاه و رویداد متفاوت از جمله سومین نمایشگاه دوسالانه آثار اعضای انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران با عنوان «سرو نقره‌ای 92» را در کارنامه خود دارد همانند سال گذشته، امسال نیز همزمان با روز جهانی گرافیک و با حمایت «ایکوگرادا» (انجمن بین‌المللی مجامع طراحی گرافیک) هفته طراحی گرافیک را در تهران برگزار خواهد کرد که از مهمترین بخش‌های آن برگزاری نمایشگاه پوستر «منهای 30» است.

وی در توضیح نمایشگاه «منهای 30» گفت: در این نمایشگاه پوسترهای فرهنگی و اجتماعی اعضای انجمن و نیز طراحان خارج از انجمن که سن شان زیر 30 سال است در خانه هنرمندان به نمایش در می‌آید.

این طراح گرافیک ادامه داد: 2129 اثر از 27 استان برای شرکت در این نمایشگاه به دبیرخانه رسیده است. این نمایشگاه به مرور آثار نسل نو طراحان گرافیک ایران می‌پردازد.

وی در مودر اعضای هیات انتخاب آثار این برنامه توضیح داد: هیات انتخاب آثار این نمایشگاه را قباد شیوا، بیژن صیفوری، مجید عباسی، طاهره محبی تابان و علیرضا مصطفی زاده تشکیل داده که پس از برگزاری جلسات متعدد آثار راه یافته به نمایشگاه را انتخاب کرده‌اند.

تشکری در پایان گفت: چهارمین مراسم اهدای «نشان اردیبهشت» انجمن، نکوداشت و بزرگداشت یک طراح گرافیک پیشکسوت و نمایشگاه یک طراح خارجی معروف از دیگر برنامه‌های انجمن در هفته گرافیک است.

کد خبر 255322
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز