چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایوب آقاخانی از ارائه نمایشنامه «مرگ در پاییز» نوشته زنده‌یاد اکبر رادی برای اجرا در تئاترشهر خبر داد و اظهار امیدواری کرد بعد از سه سال دوری از تئاترشهر شرایطی فراهم شود تا بتواند نمایشی در شان این نمایشنامه‌نویس به صحنه ببرد.

مرکز نمایش

به گزارش مهر، ایوب آقاخانی نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر درباره فعالیت‌هایش در سال جدید گفت: نمایشنامه «مرگ در پاییز» نوشته زنده‌یاد اکبر رادی را برای اجرا در مجموعه تئاتر شهر ارائه کرده‌ام.

بنیاد رادی لطف زیادی به من داشت و خانم عنقا و دکتر عطالله کوپال به من پیشنهاد اجرای اثری از اکبر رادی را دادند که با کمال میل پذیرفتم.

وی افزود: در حال حاضر در انتظار اعلام برنامه های شش ماه دوم تئاتر شهر هستم و امیدوارم که «مرگ در پاییز» برای اجرا پذیرفته شود چون بعد از سه سال دوری از تئاتر شهر احساس می‌کنم حق بازگشت به این مجموعه را دارم.

کارگردان «نام همه مصلوبان عیسی است» درباره انتخاب بازیگران این نمایش توضیح داد: تا زمانی که اجرای این نمایش و حمایتی که قرار است از آن بشود قطعی نشود نمی‌توانم درباره بازیگران و عوامل نمایش تصمیم بگیرم چون تجربه چند کار گذشته ام که در خارج از تئاتر شهر بوده است به من ثابت کرده هر دورخیزی برای اجرای یک اثر نمایشی نیاز به اطمینان اولیه درباره برآورد مالی آن کار دارد.

وی یادآور شد: اگر قرار باشد نمایش اکبر رادی را با شمایل خصوصی اجرا کنم ترجیح می‌دهم منت ساختمان فرسوده تئاتر شهر را نکشم چون می‌خواهم همه تلاشم را بکنم تا نمایشی در شان اکبر رادی بزرگ به صحنه ببرم.

آقاخانی در پایان درباره دیگر فعالیت هایش گفت: چندین پیشنهاد برای بازی در نمایش‌های مختلف دارم که ناگزیرم کاملا محتاطانه در مورد آنها تصمیم بگیرم چون دوست ندارم گزیده‌کاری که به عنوان یک کارگردان در مقام بازیگر دارم، از بین برود.

به این دلیل آدم های پشت یک کار برایم مهم هستند و ترجیحم این است که در گروهی که از خودم کمتر حرفه ای تر هستند کار نکنم با این وجود هر کمکی غیر از بازیگری به گروه های جوان خواهم کرد.

آقاخانی تا پایان فروردین ماه به عنوان بازیگر در نمایش «سقراط» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی حضور دارد.

وی بهمن و اسفند 92 نیز نمایش «شمعدانی ها» را در مقام کارگردان با حضور بازیگرانی چون حمیدرضانعیمی، آناهیتا همتی، علی میلانی، مرضیه صدرایی، وحید نفر، محسن رستگار، کیوان خانبگی روی صحنه داشت.

کد خبر 255262
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز