گروه حوادث: ۲باغبان جنایتکار که در تعطیلات نوروز دست به جنایت در باغی در ساری زده بودند پیش از فرار در مرز کشور دستگیر شدند.

حوادث

هشتم فروردین‌ماه مأموران پلیس شهرستان ساری در جریان قتل جوان 31ساله‌ای قرار گرفتند و راهی محل حادثه که باغ مرکباتی در روستای کرد خیل بود، شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که قربانی با ضربات بیل و کلنگ به سرش به قتل رسیده است. مأموران در نخستین مرحله به تحقیق از پدر قربانی پرداختند. وی به کارآگاهان گفت: 24ساعت قبل 2کارگر ایرانی را برای انجام کارهای باغبانی و چیدن علف‌های هرز استخدام کردم و امروز پسرم برای سرکشی به آنها به باغ رفت. بعد از چند دقیقه هرچه با موبایلش تماس گرفتم جوابم را نداد. نگران شدم و به یکی از اهالی روستا زنگ زدم و از وی خواستم تا پیش از آمدن من به باغ برود. آنجا بود که مرد روستایی جسد خونین پسرم را در باغ دید و موضوع را به من و پلیس اطلاع داد.

در ادامه تحقیقات مشخص شد که پس از جنایت موبایل و خودروی پژوی پرشیای قربانی نیز به سرقت رفته است و 2 کارگر جوان به طرز مرموزی ناپدید شده بودند. با توجه به فرار این دو جوان، ‌فرضیه جنایت از سوی آنها قوت یافت، به همین‌خاطر تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس آگاهی استان مازندران تجسس‌های خود را برای شناسایی و دستگیری 2کارگر فراری آغاز کردند. در مرحله بعد مشخصات خودروی قربانی نیز در اختیار همه واحدهای گشتی قرار گرفت تا اینکه مشخص شد عاملان جنایت وقتی متوجه شده‌اند که پلیس در تعقیب آنهاست، خودرو را در قائمشهر رها کرده‌اند.

اقدامات اطلاعاتی حکایت از این داشت که متهمان استان مازندران را ترک کرده و به شهرستان پردیس در استان تهران رفته‌اند. کارآگاهان با نیابت قضایی راهی آنجا شدند اما آنها پیش از رسیدن پلیس از مخفیگاه خود فرار کرده بودند. عملیات تعقیب از سوی تیم تحقیق همچنان ادامه داشت تا اینکه سرانجام کارآگاهان دریافتند که متهمان به مرزهای شرقی کشور فرار کرده‌اند و قصد خروج از کشور را دارند. با افشای این حقیقت مأموران راهی یکی از شهرهای مرزی در استان خراسان جنوبی شدند و روز یکشنبه 17فروردین‌ماه 2مرد جنایتکار را پیش از خروج از کشور دستگیر کردند.متهمان در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کردند و مدعی شدند که در درگیری دست به این جنایت زده‌اند.

سرهنگ عظیمی رئیس پلیس آگاهی استان مازندران با اعلام این خبر به همشهری گفت: متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار مأموران پلیس آگاهی استان مازندران قرار گرفته‌اند. بازجویی از متهمان برای مشخص شدن انگیزه اصلی آنها از جنایت ادامه دارد تا زوایای پنهان ماجرا آشکار شود.

کد خبر 255061
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز