شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸
۰ نفر

گروه حوادث: زن جوان با کشاندن مرد غریبه به خانه‌اش او را به دام مرگباری انداخت که شوهرش و برادرهای او پهن کرده بودند.

متهم

چند روز پیش جسد غرق خون مردی در حوالی شهرستان بدره در استان ایلام پیدا و از همان زمان تحقیقات برای کشف راز جنایت شروع شد. همراه جسد هیچ مدرک شناسایی که هویت او را فاش کند، پیدا نشد. این در حالی بود که بررسی پرونده افراد ناپدید شده در استان هم به جایی نرسید و هیچ سرنخی از قربانی به‌دست نیامد.

درحالی‌که احتمال داشت مقتول اهل استان دیگری باشد که در ایلام به قتل رسیده است، عکس وی در سیستم سراسری پلیس ثبت شد تا اینکه اطلاعات مهمی از قربانی به‌دست آمد. مأموران پلیس استان لرستان با دیدن عکس قربانی متوجه شدند که وی شباهت زیادی به مردی دارد که 2 روز قبل خانواده‌اش مدعی شده بودند که به طرز مرموزی ناپدید شده است. مرد ناپدید شده فرشید نام داشت و مأموران وقتی عکس جسد پیدا شده در ایلام را به خانواده‌اش نشان دادند، آنها تأیید کردند که قربانی کسی جز فرشید نیست.

با شناسایی هویت مقتول، تحقیقات برای کشف راز قتل او ادامه یافت. مأموران در ادامه به سراغ خانواده وی رفتند و به تحقیق از آنها پرداختند. خواهرزاده فرشید وقتی فهمید که جسد دایی‌اش حوالی شهرستان بدره پیدا شده، در تحقیقات گفت: دایی‌ام پیش از اینکه ناپدید شود، سوار خودروی من شد و خواست که او را به روستایی در 15کیلومتری شهرستان بدره برسانم. من هم قبول کردم و با هم به طرف روستای مورد نظر حرکت کردیم. در بین راه دایی‌ام مدام با تلفن همراهش حرف می‌زد.

ظاهرا پشت خط یک زن بود که من نمی‌شناختمش و دایی‌ام با وی قرار ملاقات داشت. وقتی به مقابل خانه‌ای در روستا رسیدیم، او از ماشین پیاده شد و من رفتم و دیگر دایی‌ام را ندیدم.اظهارات پسر جوان مهم‌ترین سرنخ پرونده شد و مأموران با راهنمایی او، خانه‌ای را که مقتول پیش از مرگ به آنجا رفته بود، شناسایی کردند. بررسی‌های نامحسوس نشان می‌داد که در این خانه زوج جوانی زندگی می‌کنند. طبق اطلاعات به‌دست آمده، مرد خانواده به‌تازگی در کارش ورشکست و بدهکار شده بود.

بنابراین احتمال داشت که وی و همسرش برای به‌دست آوردن پول مقتول را به خانه خود کشانده و او را به قتل رسانده‌اند.با این فرضیه دستور بازداشت ساکنان خانه صادر شد و پنجشنبه گذشته مأموران زوج جوان را دستگیر کردند. آنها وقتی دیدند چاره‌ای جز بیان حقیقت ندارند به قتل فرشید اعتراف کردند و در این میان زن جوان مدعی شد که مقتول مزاحمم می‌شد و برایم پیامک می‌فرستاد. وقتی شوهرم از ماجرا باخبر شد، مرا مجبور کرد که به بهانه‌ای او را به خانه بکشانم. من هم این کار را کردم و وقتی مقتول وارد خانه ما شد، شوهرم به همراه 2برادرش او را با ضربات چماق به قتل رساندند و پس از آن جسدش را از خانه خارج و در حوالی بدره رها کردند.

اظهارات زن جوان را شوهر او نیز تأیید می‌کرد و به این ترتیب 2متهم دیگر پرونده نیز دستگیر شدند. این در حالی است که بررسی‌ها درخصوص ادعای این زوج ادامه دارد و این فرضیه وجود دارد که عاملان جنایت با طعمه قرار دادن زن جوان، مقتول را فریب داده و برای به‌دست آوردن پول او را به خانه کشانده و به قتل رسانده‌اند. به گفته سرهنگ گوهری، رئیس پلیس آگاهی استان ایلام تحقیقات پلیس برای کشف انگیزه اصلی جنایت ادامه دارد و متهمان با قرار بازداشت موقت در اختیار اداره آگاهی قرار گرفته‌اند.

کد خبر 255630
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز