همشهری آنلاین: مصوبات شورای گسترش آموزش عالی در زمینه ایجاد مراکز آموزش عالی و مراکز پژوهشی اعلام شد.

به گزارش پایگاه رسمی وزارت علوم، شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جدیدترین مصوبات خود با ایجاد شش دانشکده، یک موسسه آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی و ارتقای دو واحد دانشگاه پیام‌نور موافقت کرد.

شورای گسترش آموزش عالی همچنین با تأسیس گروه پژوهشی کشاورزی دقیق گیاهان دارویی در دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیا، مرکز پژوهشی آینده‌پژوهی با سه گروه پژوهشی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، مرکز مطالعات فرهنگی با دو گروه پژوهشی در دانشگاه خوارزمی و تأسیس پژوهشکده مهندسی معدن در دانشگاه یزد با چهار گروه پژوهشی موافقت اصولی بعمل آورد.

بر اساس این گزارش، موافقت قطعی با ایجاد دانشکده‌های علوم تربیتی و روانشناسی، مهندسی برق و کامپیوتر و علوم ریاضی و آمار در دانشگاه بیرجند و موفقت اصولی با ایجاد دانشکده منابع طبیعی وابسته به دانشگاه رازی کرمانشاه در شهرستان سرپل ذهاب و ایجاد دانشکده‌های مهندسی برق و کامپیوتر و مهندسی شیمی و نفت دانشگاه رازی کرمانشاه به تصویب شورای گسترش آموزش عالی رسید.

همچنین این شورا موافقت قطعی خود با ایجاد موسسه آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی اطلس با زمینه فعالیت فنی و مهندسی در تبریز و ارتقاء دانشگاه پیام‌نور واحد اندیمشک به دانشگاه پیام‌نور مرکز اندیمشک و ارتقاء دانشگاه پیام‌نور واحد کنگان به دانشگاه پیام‌نور مرکز کنگان را اعلام کرد.

این گزارش می‌افزاید، شورای گسترش آموزش عالی در مصوبات جدید خود با تأسیس مرکز مطالعات جغرافیای سیاسی و اجتماعی اندیشمندان با دو گروه پژوهشی، گروه پژوهشی توسعه اجتماعی ماندگار، گروه پژوهشی مطالعات راهبردی مدیریت اسلامی حیات، مرکز مطالعات راهبردی سیاسی دانش و اندیشه با دو گروه پژوهشی و تأسیس مرکز مطالعات راهبردی سیاسی دانش و اندیشه با دو گروه پژوهشی (همگی در بخش خصوصی) موافقت اصولی دو ساله کرد.

همچنین تبدیل مرکز پژوهشی زبان خارجی به پژوهشکده زبان ملل با چهار گروه پژوهشی ادبیات زبان، زبان فنی و زبان مدیریتی مورد موافقت قطعی و گروه پژوهشی زبان‌آموزی کلاسیک و مجازی مورد موافقت اصولی شورای گسترش آموزش عالی قرار گرفت.

کد خبر 255058
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز