گروه حوادث: زندانی قدیمی نقشه ماهرانه‌ای برای سرقت خودروهای گران‌قیمت ازجمله بنز و بی‌ام و داشت.

متهم

او پس از سرقت این خودروها به سراغ زنان تنها و دختران دم‌بخت می‌رفت و با فریب از آنها سوءاستفاده می‌کرد.راز فعالیت‌های مجرمانه این تبهکار زمانی فاش شد که مردی به کلانتری 127نارمک رفت و خبر از سرقت خودروی بنز گران‌قیمتش داد.
وی به مأموران گفت: چند روز پیش، برای فروش خودروی بنز 180میلیون تومانی‌ام آگهی داده بودم که شخصی با من تماس گرفت و برای دیدن ماشین قرار گذاشت.

ساعتی بعد 2 مرد به مقابل خانه‌ام در میرداماد آمدند تا ماشین را بازدید کنند. آن روز بر سر قیمت به توافق نرسیدیم اما روز بعد یکی از آنها مجددا با من تماس گرفت و مدعی شد که حاضر است ماشین را با همان قیمتی که من تعیین کرده‌ام بخرد. او از من خواست، ماشین را به مغازه‌ای در منطقه نارمک ببرم تا پس از بازدید فنی، معامله را همانجا انجام دهیم.

من نیز راهی آنجا شدم و همان 2 مرد را در مغازه موبایل فروشی دیدم. بعد از توافق بر سرقیمت، خریدار اصلی درخواست کرد تا ماشین را در اختیارش قرار دهم. او می‌خواست خودرو را برای بازدید به یک مکانیکی و صافکاری ببرد. من هم به تصور اینکه مغازه متعلق به این 2نفر است به این شخص اعتماد کرده و خودرو را تحویل خریدار اصلی دادم. او رفت و دیگر برنگشت. با موبایلش تماس گرفتم اما خاموش بود. وقتی صاحب اصلی مغازه موبایل‌فروشی گفت که مرد جوان را مدت کوتاهی است که می‌شناسد و هیچ اطلاعی از محل سکونت وی ندارد فهمیدم که فریب یک کلاهبردار را خورده‌ام.

نقشه تمام‌حرفه‌ای

با این شکایت، مأموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت ماموریت یافتند مرد سارق را شناسایی و دستگیر کنند. آنها راهی مغازه موبایل‌فروشی در منطقه نارمک شدند تا به تحقیق از صاحب مغازه بپردازند. وی به کارآگاهان گفت: مرد کلاهبردار خودش را به من کریمی معرفی کرده بود. آشنایی ما به 2ماه پیش برمی‌گردد. این شخص چندبار گوشی موبایل از من خرید و همین موضوع باعث آشنایی ما شد تا اینکه چند روز پیش وی مدعی شد که قصد خرید یک خودروی مدل بالا را دارد.

او از من خواست یک ماشین با قیمت مناسب برایش پیدا کنم. حتی گفت یک‌میلیون تومان به‌عنوان کارمزد به من می‌پردازد. همین موضوع انگیزه‌ای شد تا با صاحب بنز که آگهی فروش ماشینش را در روزنامه‌ها چاپ کرده بود، تماس بگیرم و قرار معامله را در داخل مغازه‌ام بگذارم. من به آقای کریمی خیلی اعتماد کرده بودم و اصلا فکرش را نمی‌کردم همه اینها ترفندی برای سوءاستفاده از مغازه من و سرقت خودروی بنز است. آن روز وقتی صاحب بنز در مغازه‌ام حاضر شد و فهمید که من و مرد کلاهبردار دوست هستیم اعتماد کرد و سوئیچ ماشین‌اش را در اختیار وی قرار داد و او هم به محض سوارشدن به ماشین، فرار کرد.

زندانی قدیمی

شیوه و شگرد متهم برای سرقت بنز گران‌قیمت آنقدر ماهرانه بود که کارآگاهان حدس زدند با یک کلاهبردار حرفه‌ای و سابقه‌دار روبه‌رو هستند. در ادامه و در بررسی تصاویر دوربین مداربسته مغازه موبایل‌فروشی، چهره متهم به‌دست آمد و مأموران به جست‌وجوی چهره وی در آلبوم عکس مجرمان سابقه‌دار پرداختند. حدس کارآگاهان درست بود؛ چراکه کلاهبردار 48ساله، مردی به اسم ناصر بود که یکی از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای به شمار می‌رفت. این مرد که خود را با فامیل جعلی کریمی به طعمه‌هایش معرفی کرده بود از سال 68 تاکنون، بیش از 20فقره سوابق مجرمانه در کارنامه خود ثبت کرده و سال‌ها پشت میله‌های زندان سپری کرده بود.

سرقت در مشهد

در ادامه، مشخصات بنز مسروقه در اختیار همه واحدهای گشتی قرار گرفت و اسفند‌ماه سال گذشته، این خودرو در شهر مشهد شناسایی و توقیف شد. فردی که پشت فرمان نشسته بود، زن جوانی بود که از مسروقه بودن خودرو خبر نداشت. کارآگاهان آگاهی تهران با دریافت نیابت قضایی راهی این شهر شدند و دریافتند که ناصر، خودروی بنز را به‌عنوان ضمانت در اختیار این زن قرار داده و سپس ماشین اسپورتیج 140میلیونی وی را سرقت کرده است.

این زن در توضیح ماجرا به مأموران گفت: چند وقت پیش در کارواش با مردی به اسم ناصر آشنا شدم. او خود را یکی از طلافروشان بازار تهران معرفی کرد و گفت که از ماشینم خوشش آمده و قصد خرید آن را دارد. به این بهانه به مقابل خانه‌ام آمد و در آنجا سوئیچ و مدارک ماشین بنز را در اختیار من قرار داد. سپس سوئیچ و مدارک ماشینم را گرفت تا با آن دوری بزند و از نظر فنی آن را بررسی کند. من که باورم نمی‌شد ماشین بنز دزدی باشد، منتظر ماندم که او برگردد اما دیگر او را ندیدم تا اینکه پلیس ماشین بنز را توقیف کرد.

پایان فرار

کارآگاهان که با توجه به شناسایی هویت واقعی مرد کلاهبردار، سرنخ‌هایی از پاتوق‌ها و محل‌های تردد وی به‌دست آورده بودند، این محل‌ها را زیرنظر گرفتند. 24اسفند 92سرنخی از این مرد در شرق تهران به‌دست آمد و مأموران با ردگیری این سرنخ‌ها او را شناسایی کردند. به این ترتیب زمانی که مرد کلاهبردار به یک نمایشگاه ماشین رفته رفت بود تا اسپورتیج سرقتی را بفروشد، مأموران وی را محاصره کردند اما متهم پس از درگیری با پلیس سوار بر خودروی سرقتی پا به فرار گذاشت. مأموران نیز به تعقیب او پرداختند تا اینکه با شلیک به سمت خودرو، موفق به دستگیری متهم شدند.

با دستگیری مرد کلاهبردار زن جوانی که داخل ماشین و همراه وی بود، درحالی‌که وحشت کرده بود به کارآگاهان گفت: با متهم چند وقت پیش آشنا شدم. او مدعی شد که یک مغازه طلافروشی در میرداماد دارد و چون از ماشین پژو 206 من خوشش آمده، قصد خرید آن را دارد. همین باعث آشنایی ما شد و دقایقی پیش او می‌خواست پس از فروش ماشینی که در اختیار داشت، ماشین مرا بخرد که پلیس وارد نمایشگاه شد.

سرهنگ رضا مؤذن، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: با توجه به گستردگی جرائم این مرد تبهکار، مجوز انتشار تصاویر وی در روزنامه‌ها صادر شده و از شاکیان احتمالی دعوت می‌شود برای شکایت به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 255057
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز