همشهری آنلاین: رئیس ستادکل نیروهای مسلح اظهار کرد: مدیریت جهادی، مدیریت زائیده شده در دوران جهاد در کشور ماست و مدیران جبهه‌های دفاع مقدس الگوهای مدیریت جهادی‌اند.

سرلشکر بسیجی سیدحسن فیروزآبادی در جمع مقامات لشکری با اشاره به بیانات فرمانده کل قوا و نامگذاری امسال به نام "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی"، گفت: اسلام انسان را به عنوان خلیفه خدا و قابل پرورش تا حد اعلای انسانیت و قابل رشد می‌شناسد و اقتصاد را در خدمت عبودیت و رشد و پرورش انسان می‌خواهد؛ حکومت را هم برای رشد و پرورش انسان می‌خواهد، بنابراین فرهنگ به عنوان زیربنا باید که به طوری جدی مورد توجه همه بخش‌ها قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: عزم ملی که مقام معظم رهبری فرمودند، اول فرهنگ را شکل می‌دهد، بعد این فرهنگ ناب اسلامی که با عزم ملی شکل می‌گیرد، اقتصاد اسلامی را تحقق می‌دهد. عزم ملی هم چیزی نیست که تزریقی باشد، عزم ملی که از مرتبه اول عنایت حضرت پروردگار را می‌خواهد و خدای متعال به این ملت عنایت کند. دوم، لطف حضرت صاحب‌الزمان (علیه‌السلام) و سوم، ارث امام خمینی(ره) است. ارث امام خمینی یعنی آنچه که امام به این ملت یاد داد. ایمان، وحدت کلمه توجه به احکام اسلامی، توجه به محرومان و غفلت نکردن از عدالت، مبارزه با فقر و فساد و تبعیض، اینهاست که عزم ملی را می‌تواند مستحکم کند و به میدان بیاورد.

عضو شورای عالی امنیت ملی گفت: روحانیت بیش از پیش باید مشوق مردم برای ورود به صحنه فرهنگ و مبارزه با فساد شود. آموزش و پرورش، آموزش عالی باید متون و کتاب‌هایشان را با این نگاه متحول کنند. مادرها باید در گوش فرزندانشان این عزم ملی را بخوانند و هنرمندان، شاعران، فیلمسازان، گویندگان، همه باید که بیندیشند که چگونه در عزم ملی اثر بگذارند.

فیروزآبادی تصریح کرد: مدیریت جهادی، مدیریت زائیده شده در دوران جهاد در کشور ماست. در جهاد سازندگی این مدیریت متولد شد و رشد کرد، در همه ابعاد و همین مدیریت در دفاع مقدس آبدیده شد و مدیران جبهه‌های دفاع مقدس الگوهای مدیریت جهادی‌اند و بعداً هم ثابت کردند در قرارگاه بازسازی خاتم که صدها پروژه عظیم را در کشور اجرا کردند و امروز دارند اجرا می‌کنند و نقشی که مدیران جبهه‌ای جنگ که جدا از ملت و دولت ایران نیستند.

وی تاکید کرد: مدیران جبهه‌های جنگ در همه سازمان‌های دولتی و در همه بخش‌های جامعه آنجاهایی که هستند، مدیریت جهادی می‌کنند مگر اینکه مانع آنها بشوند. هر مدیریت جهادی قابل تدوین و قابل بهره‌برداری است و می‌شود به آن پرداخت. تاکنون هم چند تا کتاب درباره مدیریت جهادی بیرون آمده و اساتید بزرگی روی آن کار و ارائه کردند به جامعه، حرکت حضرت امام خمینی(ره) اسوه مدیریت جهادی در تاریخ معاصر است و مدیریت حضرت امام خامنه‌ای عزیز در این مدت رهبریشان و در مدت ریاست‌جمهوریشان اینها باید مطالعه و تدوین شده و شاخص‌هایش بیرون آورده شود.

فیروزآبادی ادامه داد: ما دو اسوه مهم مدیریت جهادی در کشور داریم که در جلو چشم همه ملت است. ما در نیروهای مسلح هم مبانی حرکتمان باید همین چیزها باشد و این شعار هم، شعار امسال نیست، برای امسال نیست چنانکه سال امام علی برای سال امام علی(ع) نبود بلکه تا جاودانگی بود. سال امام خمینی برای آن سال نبود بلکه برای تمام تاریخ بود، این شعار هم یعنی اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی این یک شعار جاودانه است برای انقلاب اسلامی و همیشه این بردار حرکت انقلاب اسلامی است.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: ما باید شاخص‌هایش را تعریف کنیم در همه برنامه‌هایمان بیاوریم و بر این مبنا حرکت کنیم. ما در نیروهای مسلح باید این کار را انجام دهیم. دولت در تمام وزارتخانه‌ها همین کار را باید بکند، قوه قضائیه در تمام سیستم باید همین کار را باید بکند، روحانیت در نظاماتش باید همین کار را بکند و مؤسسات خصوصی هم معتقد به انقلاب و همراه مردمند باید همین مسیر را اتخاذ بکنند آن وقت می‌شود عزم ملی. عزم ملی در استقبال امام خمینی خودش را نشان داد. چطور در استقبال امام خمینی مردم از سراسر کشور جوشیدند تا رودخانه عظیم استقبال از امام خمینی آن سیل عظیم جمعیت با آن شوق عظیم به وجود آمد این شکل به وجود آوردن عزم ملی است.

وی همچنین اظهار کرد: برای بیست و دوم بهمن هنوز مردم با عزم ملی می‌آیند، هر کسی از خانه‌اش می‌آید بیرون برای حمایت از اسلام و انقلاب و سپاس از شهیدان و ایثارگران همه با هم در تظاهرات سراسر کشور شرکت می‌کنند، اینها عزم ملی است، عزم ملی این است اذان که می‌گویند همه مردم وضو می‌سازند و عازم مسجد و محراب نماز می‌شوند خود اذان یک دعوت به عزم ملی است. موذن یعنی کسی که فراخوان به حرکت ملی و جهانی می‌دهد؛ بنابراین ان‌شاءالله مسیر حرکتمان از امروز به بعد بر این مبانی تنظیم و حرکت می‌کنیم.

فیروزآبادی در ادامه، دلایل عزم ملی را چنین بیان کرد: فراخوان ولی امر است، فراخوان ولی امر فراخوان خداست، اطیعواالله و اطیعواالرسول و اولی الامر منکم، فراخوان امام زمان علیه السلام است آن هم حجتی علیکم یعنی ولی فقیه حجت من بر شما است هرچه گفت باید عمل شود. سوم این است که در آن عزم ملی است وقتی یک چیزی ملی شد یعنی همه‌کس، مثتثنی نیست. چهارم این است که در برابر دشمن مشترک هستیم.

وی افزود: ببینید این جبهه‌ای که اروپایی‌ها گرفته‌اند یعنی اینکه ما با اساس ملت ایران و اعتقاداتشان مخالفیم. تازه اروپایی‌ها که در بین غربی‌ها از همه به ما نزدیک‌ترند این جبهه را گرفته‌اند حالا آمریکا که شیطان بزرگ است و صهیونیسم که روح شیطان هست ببینید چه حالی دارند. خوب این اقتضای این است که همه ما دستمان را به هم بدهیم. بنابراین، دلائل محکمی وجود دارد برای این عزم ملی و البته ما اعتقادات روشنی هم داریم؛ خدای متعال وعده کرده که از مؤمنان حمایت کند، دفاع کند. خداوند متعال فرموده است که با جماعت هستیم یعنی با عزم ملی هستم، برکت می‌دهم، روح اولیای بزرگ خدا ملت ایران را یاری می‌کند، شهدا حامی و یار این ملت هستند و از همه مهم‌تر ما چهارده معصوم پاک را هادی و حامی خودمان داریم که در دنیا و آخرت ما را شفاعت می‌کنند. خوب موفق می‌شویم پیش می‌رویم.

کد خبر 254999
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز