همشهری آنلاین: اظهارات علی دایی درباره شرط وزارت ورزش برای پرداخت مبلغی به بازیکنان همه را به هم انداخت. کفاشیان تکذیب کرد که این حرف‌ها را زده است. پنجعلی گفت که رئیس فدارسیون رسما مقابل ما این حرف‌ها را زد و امیر خادم گفت که وزارت ورزش اصلا نامه‌ای نداده است.

کفاشیان

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان،‌ علی کفاشیان سه شرط وزارت ورزش و جوانان برای پرداخت پول به پرسپولیسی‌ها را ‌کذب خواند و گفت: «در دیداری که با پروین و پنجعلی داشتم چند راهکار برای برون‌رفت باشگاه پرسپولیس از بحران ارائه کردم که ربطی به وزارت ورزش و جوانان ندارد و تاکید کردم وضع مالی پرسپولیس در بحث پرداخت بازیکنان و کادر فنی باید شفاف و روشن باشد.»

رئیس فدراسیون فوتبال مبلغ مورد بحث برای پرداخت بدهی باشگاه پرسپولیس به بازیکنان را کمکی از سوی فدراسیون دانست و گفت: «طبق قانون وزارت ورزش و جوانان نمی‌تواند هیچ مبلغی به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بدهد و این پول متعلق به فدراسیون است و باید با روشن شدن میزان دقیق دریافت بازیکنان و کادر فنی پرداخت شود و اینطور نباشد که بازیکنی پنجاه درصد گرفته باشد و یک بازیکن بیست درصد یا کادر فنی اکثر مبلغ خود را دریافت کرده باشد. البته بازیکنان پرسپولیس در فصل جدید از بازیکنان اغلب باشگاه‌های لیگ برتر دریافتی بیشتری داشته‌اند.»

کفاشیان بازی کردن به شرط گرفتن پول را منطقی غیر ورزشی دانست و گفت: در جلسه با آقایان پروین و پنجعلی همین موضوع از طرف این دوستان مطرح شد که اگر پول نرسد ممکن است تیم ببازد یا بچه‌ها بد بازی کنند که همان جا به صراحت اعلام کردم و اعلام می‌کنم هرکسی چنین بحثی مطرح کند باید با فوتبال خداحافظی کند.

خادم: نامه‌ مورد ادعای دایی وجود خارجی ندارد

 امیررضا خادم، مامور رسیدگی به واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس درباره‌ی وضعیت پرسپولیس اظهار کرد: با توجه به مسئولیتی که داشتم از قبل از پایان سال باید کارهایی را برای سامان‌دهی پرسپولیس انجام می‌دادم. ما اقدامات لازم را آغاز کردیم که تا پایان سال ادامه داشت.

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان در واکنش بهاظهارات اخیر دایی مبنی بر این که وزارت ورزش برای تقسیم پول در میان تیم 3 شرط گذاشته است خاطر نشان کرد: طبق قانون دولت و وزارت ورزش اجازه کمک به دو باشگاه سابق پرسپولیس را ندارد به همین دلیل ما به فدراسیون فوتبال 2 میلیارد تومان کمک کردیم و قرار بود این مبلغ از طریق سازمان لیگ به فدراسیون‌ها اختصاص یابد.

او با رد وجود نامه‌ مورد بحث تاکید کرد: تا جایی که من مسئولیت دارم هیچ نامه‌ای از طرف وزارت ورزش به فدراسیون فوتبال ارسال نشده و نمی‌دانم آقایان از کجا به چنین مواردی اشاره می‌کنند. تا جایی که اطلاع دارم چنین نامه‌ای وجود ندارد. باید از کفاشیان پرسید که این شروط از کجا آمده چون به نقل از ایشان این موارد مطرح شده است. وزارت ورزش شرط و شروطی نگذاشته و ما به مسائل جاری دو باشگاه ورود نمی‌کنیم . همین شرایط را باشگاه استقلال هم دارد.

خادم ادامه داد: طبیعتا همه‌ مردم روی این نکته تاکید دارند که حساب وکتاب مالی باشگاه باید شفاف و مشخص باشد. ما موظف هستیم که طبق مقررات عمل کنیم. از سازمان لیگ هم خواستیم که ازفصل آینده بر اساس قرار دادهایی که به ثبت می‌رسانند پرداختی‌ها صورت بگیرد. درباره‌ استقلال و پرسپولیس هم این مساله صدق می‌کند و باید حساب و کتاب مالی درستی داشته باشد.

مامور رسیدگی به واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس درباره آخرین وضعیت خصوصی‌سازی پرسپولیس نیز گفت: ورود غیر مسئولانه و بی‌ربط سازمان خصوصی سازی باعث شد که ما نتوانیم برای پرسپولیس اسپانسر تعیین کنیم. همچنین نشد که هیات مدیره ترمیم و مدیر عامل قبل از پایان سال انتخاب شود. پیگیر هستیم که کارها طبق روال انجام شود. ما پاهایمان را به آب زدیم و تا آخر باید پیش برویم. از چیزی هراس ندارم. این مسئولیتی است که به من محول شده و باید به خوبی آن را انجام دهم

پنجعلی: آقای کفاشیان! شهامت هم خوب چیزی است

محمد پنجعلی در واکنش به اظهارات امروز خادم و کفاشیان گفت:‌ صحبت‌های من همان صحبت‌های دیروز است. دلیلی نداشت که به ما پول ندهند. مدام امروز و فردا کردند تا اینکه آقای کفاشیان دیروز به من گفت تا با علی آقا(پروین) پیش ایشان برویم. من به چیزهای دیگری که ایشان آنجا مطرح کردند نمی‌پردازم اما یکی از صحبت‌های عجیب‌شان این بود که بازیکنان از طلب سال قبل‌شان هم صرف نظر کنند و برای امسال هم تنها 50 درصد از قراردادشان را بگیرند و به صورت مکتوب نسبت به این ماجرا اعلام رضایت کنند.

او در پاسخ به این سوال که آیا کفاشیان این مساله را از طرف خودش مطرح کرده یا شروط از طرف وزارت ورزش بوده است اظهار کرد: به هیچ وجه صحبت ایشان پیشنهاد نبود. آقای کفاشیان به صورت دقیق گفتند که این نظر وزارت ورزش است. برای من جای تعجب است که ایشان منکر شده‌اند و گفته‌اند که صحبت‌هایشان پیشنهاد بوده و ارتباطی به وزارت ورزش نداشته است. شهامت هم خوب چیزی است. مگر ما چقدر عمر می‌کنیم و به چه بهایی باید زندگی کنیم. این پول حق بازیکنان ماست. در ابتدای فصل با بازیکن برای یک رقم مشخص توافق شده و حالا انصاف نیست که به او بگوییم 50 درصد بیشتر نباید بگیری و از طلب سال قبل هم باید صرفنظر کنی.

سرپرست پرسپولیس ادامه داد: ما امروز بازی بسیار حساسی داریم و تلاش داریم حاشیه‌ها را کم کنیم اما این صحبت‌ها واقعا به تیم لطمه می‌زند. بازیکنان ما غیرت به خرج داده‌اند و با وجود این که حق و حقوقشان را نگرفته‌اند برای تیم زحمت می‌کشند. آن‌ها برای مردم بازی می‌کنند و این در حالی است که باشگاه‌های دیگر به لحاظ مالی مشابه وضعیت ما نیستند.

پنجعلی در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد در جلسه با کفاشیان گفته است اگر بازیکنانش پول نگیرند شکست می‌خورند و یا بد بازی می‌کنند بیان کرد: به این شکل صحبت نکردیم. ما گفتیم شرایط ما در جدول خاص است و این وضعیت می‌تواند تاثیر منفی بر تیم بگذارد. به علاوه اینکه شاید برخی بازیکنان این مسائل را نتوانند تحمل کنند و بازی نکنند. آن شروط تبعات بسیار بزرگی برای ما دارد. البته من می‌دانم که بازیکنان ما قطعا برای ما و مردم بازی می‌کنند اما باید این صحبت را مطرح می‌کردم تا تکانی به فدراسیون بدهم. جالب است آقای کفاشیان دو روز قبل به من گفت که تا فردا صبح پول به حساب بازیکنان پرسپولیس ریخته می‌شود و تنها یک امضا از سازمان لیگ برای این کار لازم است. ایشان حتی شماره حساب بازیکنان را هم از ما گرفت اما دیروز در جلسه به ما گفت که نظر وزارت ورزش روی این سه شرط است و حالا عجیب است که آقایان همه چیز را منکر می‌شوند.

کد خبر 254914
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز