یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از اولویت‌ها و سیاست‌های اصلی وزارتخانه، ساماندهی نیروی انسانی است، گفت: دستورالعمل نقل و انتقال معلمان بازنگری شده و امسال زودتر از سنوات قبل به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

علی زرافشان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی بحث ساماندهی نیروی انسانی، گفت: دستورالعمل نقل و انتقال معلمان بازنگری و در اجلاس مدیران کل استان‌ها به نقد و بررسی گذاشته شده است و مقرر شده پس از اعمال نظرات آنها، به استان‌ها ابلاغ شود.

وی افزود: امسال دستورالعمل نقل و انتقال معلمان زودتر در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد تا بخش ساماندهی نیروی انسانی به صورت جدی در دستور کار قرار بگیرد تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید، جابجایی‌ها انجام شده و مشکلی در بخش نیروی انسانی نداشته باشیم.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در خصوص اینکه آموزش و پرورش چه تدابیری برای توازن جنسی نیروهای انسانی انجام داده، همچنین گفت: در دستورالعملی که اصلاح شده، بحث نقل و انتقال به شرطی انجام می‌شود که توزیع جنسیت نیز در آن مطابق با نیاز منطقه و استان باشد، لذا بر همین اساس اگر در استانی به عنوان نمونه 72 درصد از معلمان را بانوان و 28 درصد را مردان تشکیل می‌دهند، قطعا در چنین استانی به هیچ وجه نیروی زن وارد نخواهیم کرد.

زرافشان با اشاره به اینکه تمام این نکات در دستورالعمل نقل و نقل فرهنگیان دیده شده، گفت: همچنین با استفاده از بازنشستگی پیش از موعد، طبق مصوبه مجلس، توازن نیروها را در آموزش و پرورش کنترل خواهیم کرد.

وی در ادامه همچنین از تعریف "بومی‌پذیری" به عنوان یکی از برنامه‌های جدید آموزش و پرورش در طرح ساماندهی نیروی انسانی خبر داد و گفت: مقرر شده بر اساس برنامه جدید وزیر آموزش و پرورش، «بوم» مجدد تعریف شده و تغییرات جدیدی در بحث استخدام و پذیرش به ویژه در پردیس‌های دانشگاه‌ فرهنگیان صورت بگیرد.

کد خبر 254904
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز