همشهری آنلاین: رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: جهت تعیین سطح دانش افرادی که در خارج از کشور تحصیل کرده‌اند، مدارک آنها پس از ترجمه مورد سنجش و تطبیق با نظام آموزشی ایران قرار می‌گیرد.‌

به گزارش پایگاه رسمی وزارت آموزش و پرورش، عبدالرسول عمادی با بیان این مطلب افزود: هر شخصی که دانشنامه‌ای در ایران دریافت می‌کند و قصد دارد از آن در خارج از کشور استفاده کند، ابتدا باید این دانشنامه ترجمه شود و سپس این مدرک با نظام آموزشی کشور مورد نظر تطبیق داده شود تا سطح دانش شخص را مورد بررسی قرار دهند.

وی افزود: پس از بررسی‌های لازم و تعیین میزان دانش فرد ممکن است برای تکمیل سطح دانش وی مواردی را تعیین کنند تا فرد امتحان دهد و در صورت قبولی مدرک کشور مورد نظر را بتواند دریافت کند.

رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: حال اگر فردی بخواهد دانشنامه یا مدرک خود را که در دیگر کشورها اخذ کرده با آموزش و پرورش یا سیستم آموزشی ایران تطبیق دهد، نیز باید چنین مراحلی را طی کند تا سطح دانش وی مورد بررسی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که نیاز باشد فرد مواردی را امتحان دهد تا مدرک وی مورد تایید قرار گیرد، آن موارد اضافه می‌شود و در نهایت مدرک وی مورد قبول واقع می‌شود.

کد خبر 253328
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز