یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرهنگسرای نیاوران فعالیت خود را در بهار ۹۳ با اجرای نمایش «خشکسالی و دروغ» به نویسندگی و کارگردانی محمد یعقوبی آغاز می‌کند.

به گزارش ایلنا، این نمایش به مدیر تولیدی و تهیه کنندگی محمد قدس از پنجشنبه 21 فروردین ساعت 20 در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود.

محمد یعقوبی پیش از این دو بار در مجموعه تئاتر شهر و تماشاخانه ایرانشهر نمایش «خشکسالی و دروغ» را روی صحنه برده که این اجراها با استقبال مخاطبان همراه بودند و این بار برای سومین مرتبه این نمایش را در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌برد.

داستان این نمایش بر تاثیر دروغ در روابط بین افراد در خانواده تاکید دارد.

اکثر کنش‌های داستان بین زوج شخصیت‌ها اتفاق می‌افتد: آرش و آلا، امید و میترا، امید و آرش، آرش و میترا. اما اولین و آخرین کنش روابط را از حوزه ارتباط خصوصی افراد به ارتباط خانوادگی و به صورت عام‌تر به روابط اجتماعی تعمیم می‌دهند.

هر کدام از این کنش‌ها از رویدادهای ساده‌ای مانند خر و پف کردن، غذا درست کردن و ... شروع می‌شود و به صورتی واقع‌گرایانه به بحران می‌رسد.

این فرایند در رابطه میان شخصیت‌ها تکرار می‌شود تا این که عمق پیدا کرده و به فاجعه ختم شود.

علی سرابی (در نقش امید)، احمد مهرانفر (در نقش آرش)، آیدا کیخایی (در نقش میترا)، باران کوثری و سحر دولت‌شاهی (در نقش آلا)، بازیگران «خشکسالی و دروغ» هستند.

طراحی صحنه این اثر نمایشی را منوچهر شجاع، طراحی لباس پریدخت عابدین نژاد و موسیقی را بهرنگ بقایی به عهده دارند.

نمایش «خشکسالی و دروغ» تا 21 اردیبهشت ماه همه روزه به جز شنبه ها ساعت 20 به روی صحنه سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران می‌رود.

کد خبر 254828
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز