شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: پایان یافتن جهان از دید بسیاری شکل‌های گوناگونی دارد، یکی از انواع آن که به تازگی و به لطف انواع داستان‌های بی‌پایه و فیلم‌های ترسناک باب شده، خیزش مردگان یا زامبی‌ها است که زنده‌ها را نابود می‌کنند.

عطر

براساس گزارش تلگراف، این فرضیه ممکن است برایتان خنده‌دار باشد،‌ اما عده‌ای آن را تمام و کمال باور دارند،‌تا حدی که آن را اساس مطالعات علمی خود قرار می‌دهند و حتی براساس آن محصولی تجاری را برای پیشگیری از خورده‌شدن توسط زامبی‌ها تولید می‌کنند: عطری با رایحه مرگ.

شیمیدانی به نام ریشل بورکز براساس این فرضیه چنین عطری را تولید کرده‌است که از نظر او در زمان خیزش زامبی‌ها،‌ تنها ابزاری است که می‌تواند از زنده‌ها محافظت کند. وی که از محققان دانشگاه نبراسکا است می‌گوید کلیدی‌ترین عامل در ایجاد این استتار در برابر زامبی‌ها دو عنصر شیمیایی است که بدن انسان در زمان فاسد شدن ایجاد می‌کند: پوترسین و کاداورین. دو واژه لاتین، یکی به معنای پوسیدن و دیگری به معنای مرگ.

بورکز می‌گوید این دو ماده شیمیایی به شدت کم حجم و بودار هستند. بورکز می‌گوید نسخه‌ای تغییر یافته از باکتری ای‌کولای می‌تواند به عنوان کارخانه‌ای کوچک برای تولید این مواد شیمیایی به‌کار گرفته شود.

کد خبر 254739
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز