همشهری آنلاین: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از صدور کارت هوشمند معلولان با آغاز سال ۹۳ خبر داد و اظهار کرد: قرار است حداقل ۱.۵ میلیون کارت هوشمند برای معلولان در سال جاری صادر شود.

به گزارش ایسنا، دکتر یحیی سخنگویی در مورد ویژگی‌های کارت هوشمند معلولان افزود: دو زبانه بودن (فارسی و لاتین)، نوع معلویت افراد (خفیف، شدید، خیلی شدید) و نیز انواع خدماتی که معلولان می‌توانند دریافت کنند، در این کارت در نظر گرفته شده است و معلول هر جای دنیا باشد با این کارت شناسایی می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه 80 درصد روستاهای کشور تحت پوشش "خدمات مبتنی بر خانواده" قرار گرفته‌اند بیان کرد: امسال 20 درصد دیگر معلولان در روستاها تحت پوشش خدمات مبتنی بر خانواده قرار می‌گیرند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه علاوه بر این قصد داریم در سال 93 طرح خدمات مبتنی بر خانواده را در شهرهای زیر 50هزار نفر نیز اجرا کنیم گفت: در این طرح خدمات توانبخشی به معلولان ضایعه نخاعی،‌ معلولان دارای معلویت شدید و نیز سالمندان ارائه می‌شود تا بتوانند به حداقل استقلال برای انجام امورات روزمره خود برسند.

وی افزود: 320 هزار معلول در این طرح شناسایی شده که هم اکنون حدود 220 هزار نفر از آنها خدمت دریافت می‌کنند؛ باید بدانیم که از 100هزار نفر معلول باقی مانده تنها تعدادی از آنها نیازمند مراقبت از طریق طرح خدمات مبتنی بر خانواده هستند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی از رشد 100 درصدی تجهیزات توانبخشی معلولان در سال جاری خبر داد و گفت: در سال 91، 18 میلیارد تومان برای تجهیزات در نظر گرفته شد که در سال 93 این رقم را به حدود 30 میلیارد تومان افزایش داده‌ایم.

کد خبر 254652
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز