گروه شهری: کمیته جهانی میراث فرهنگی، رأی به باقی‌ماندن میدان نقش جهان در فهرست میراث جهانی و نامزدی محور فرهنگی- تاریخی اصفهان برای ثبت در این فهرست داد.

با ارائه پرونده برج جهان نما و نقش جهان به کمیته میراث جهانی، این کمیته علاوه بر اینکه رای به باقی‌ماندن نقش جهان در فهرست میراث جهان داد، موضوع الحاق محور فرهنگی تاریخی اصفهان به میدان امام و 127 اثر تاریخی آن را مورد توجه قرار داد و این اثر ارزشمند نامزد ثبت در فهرست میراث جهانی شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به این خبر گفت: کمیته میراث جهانی در سی و یکمین اجلاس خود در نیوزلند ضمن تمجید و ستایش از دولت و ملت ایران به خاطر تلاش برای حفظ آثار تاریخی و فرهنگی، رای به حفظ نام میدان نقش جهان در فهرست میراث جهانی داد.

سعید بکتاش با اعلام اینکه دراین اجلاس، دکتر عبدالرسول وطن دوست نماینده کشورمان نیز حضور داشت، گفت: پرونده برج جهان نما و نقش جهان به مطلوب ترین شکل ممکن به نتیجه رسید و همچنین موضوع الحاق محور فرهنگی تاریخی اصفهان به میدان امام(ره) و 127 اثر تاریخی آن مطرح و نامزدی ثبت این اثر ارزشمند در فهرست میراث جهانی اعلام شد.

عبدالرسول وطن دوست، نماینده کشورمان در سی و یکمین اجلاس کمیته میراث جهانی نیز با اشاره به رضایت و خشنودی این کمیته نسبت به اقدامات خوب ایران در فرایند رسیدگی به موضوع برج جهان‌نما، اظهار داشت: تمامی اطلاعات مربوط به برج جهان‌نما و میدان امام(ره) به همراه تمامی صورتجلسه‌ها و توافقات با مدیریت شهری اصفهان به طور مشروح در اختیار یونسکو و کمیته‌‌ قرار گرفت تا با اشراف کامل موضوع را بررسی کنند.

کد خبر 25418

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز