شنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۶ - ۱۵:۴۷
۰ نفر

همشهری‌ آنلاین: جشن ملی میدان نقش جهان اصفهان که قرار بود به دلیل خارج شدن این میدان از میراث جهانی در خطر یونسکو، برگزار شود، یک هفته قبل از آغاز جشن لغو شد.

حمید بقایی، قائم مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفتگو با مهر در خصوص عدم برگزاری جشن میدان نقش جهان اصفهان افزود: بدلیل آماده نبودن برخی شرایط و پیش مقدمات این جشن برگزار نمی‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نمی‌شد قبل از اعلام خبر برگزاری جشن برنامه ریزی‌های لازم در این خصوص انجام شود ، ادامه داد: در حین اجرا متوجه شدیم که برخی مشکلات و مسایلی وجود دارد که نمی‌شود جشن را برگزار کرد.

قائم مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درخصوص احتمال برگزاری مجدد جشن ملی میدان نقش جهان تاکید کرد: فعلا برای اجرای مجدد آن برنامه‌ای نداریم.

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از مدتها قبل اعلام کرده بود که جشن جاودانگی میدان نقش جهان اصفهان برای خروج از فهرست میراث جهانی در خطر یونسکو با حضور رئیس جمهور، سفرا و رایزنهای فرهنگی کشورهای مختلف برگزار خواهد شد و بدین منظور ستادی ویژه در قالب 13 کمیته تشکیل شده بود.

در این جشن برنامه‌های مختلف هنری، فرهنگی، ورزشی، فرهنگ اقوام، آداب و رسوم و آیین‌های ملی و دینی، میراث ملی و اجرای بازی نمادین چوگان پس از سالها تدارک دیده شده بود که لغو شد.

کد خبر 35684

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز