همشهری آنلاین: حجت الاسلام شجاعی با اشاره به فضیلت‌ها و ویژگی‌های ارزنده حضرت فاطمه (س) ایشان را الگویی کامل برای همه زنان و مردان جهان دانست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم شجاعی در سخنان پیش از خطبه خود در نماز جمعه این هفته تهران با تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: حضرت فاطمه (س) رکنی از ارکان مهم آفرینش است که در حدیث کسا نیز به آن اشاره شده است.

او با بیان این که پایه و اساس آفرینش عالم حضرت صدیقه کبری است تصریح کرد: در عظمت و مقام او همین بس که وقتی پیامبر اکرم از عالم دنیا رفت جبرییل به شخص حضرت فاطمه (س) نازل می‌شد.

شجاعی با اشاره به در اختیار بودن مصحف فاطمیه نزد ائمه اطهار تصریح کرد: قرآن دستور العملی برای همه بندگان خداوند است اما مصحف فاطمیه فقط نزد ائمه معصومین قرار دارد و طبق احادیث و روایات برنامه‌ای برای آنهاست.

وی افزود: زندگی 18 ساله حضرت فاطمه (س) الگو و اسوه‌ای برای همه زنان و مردان جهان است چرا که همه آفرینش با تمام امتیازات آن یک طرف قرار دارد و حضرت فاطمه (س) طرف دیگر.

شجاعی با تاکید بر حفظ حریم ولایت گفت: حضرت فاطمه (س) تا آخرین روزهای زندگی خود برای حفاظت از حریم ولایت پافشاری می‌کرد و ایشان با منابع عالی معنوی الگویی برای تمام دنیاست که مانند او وجود ندارد.

وی با اشاره به پیگیری‌های حضرت فاطمه (س) برای زمین‌های فدک اظهار کرد: دلیل این پیگیری‌ها توسط حضرت فاطمه (س) دلیل مادی نبود بلکه ایشان برای حفظ حریم قرآن و آیات آن تلاش می‌کرد تا روایت جعلی به مردم معرفی نشود.

شجاعی با بیان این که حریت حضرت فاطمه (س) موضوع بسیار قابل توجهی است تصریح کرد: ایشان الگوی تمامی خانم‌هایی است که می‌خواهند زندگی دینی و ارزشی داشته باشند.

او در پایان به احادیث و روایاتی در خصوص مقام و منزلت این حضرت اشاره کرد.

کد خبر 254097
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز