همشهری آنلاین: کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه غربی را از مهم ترین موارد نقض حقوق بشر در فلسطین اشغالی دانست.

به گزارشایرنا به نقل از خبرگزاری ˈرویترزˈ، ˈناوی پیلایˈ روز دوشنبه 930104 خطاب به شورای 47 عضوی حقوق بشر در ژنو، ضمن ابراز نگرانی از افزایش خشونت‌ها در داخل و اطراف نوار غزه گفت: فعالیت‌های مربوط به شهرک سازی و خشونت‌های شهرک نشینان مهم ترین موارد نقض حقوق بشر در کرانه غربی، از جمله شرق بیت المقدس است.

وی افزود: شهرک سازی‌ها نه تنها تاثیری چشمگیر بر حق استقلال فلسطین‌یان خواهد گذاشت بلکه این فعالیت‌ها نقض حقوق اجتماعی، فرهنگی، مدنی و سیاسی آن‌ها نیز به شمار می‌آید.

پیلای گفت: به رغم تقاضاهای مکرر مبنی بر توقف ساخت و سازهای اسراییل، روند شهرک سازی، رفتار خشونت آمیز ساکنان این شهرک‌ها و نیز تبعات ویرانگری که این اقدامات بر فلسطین‌یان می‌گذارد، همچنان ادامه دارد.

به گزارش رویترز، بیشتر کشورهای جهان شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را غیر قانونی و مانعی بر سر راه برقراری صلح در فلسطین اشعالی می‌دانند.

پیلای همچنین بر لزوم پایان دادن به محاصره غزه تاکید کرد.

وی در ادامه سخنان خود افزود: سازمان ملل سندی درباره افزایش چشمگیر میزان تلفات و مجروحان حوادث ناشی از توسل به زور از سوی نظامیان اسراییلی در سال 2013 تهیه کرده است.

این مقام ارشد سازمان ملل بر لزوم بررسی مستقل کشتارها و موارد شکنجه و بدرفتاری نظامیان صهیونیست علیه فلسطین‌یان و نیز مجازات عوامل آن تاکید کرد.

به گزارش رویترز کارکنان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از روز یکشنبه 93/0103 در اعتصاب به سر می‌برند و دیگر مقامات این رژیم نیز تاکنون به این اظهارات واکنشی نشان نداده‌اند.

کد خبر 253930
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز