همشهری آنلاین: نیروهای روسیه که در کریمه مستقر هستند، امروز (دوشنبه) ۹۳/۰۱/۰۴ یک پایگاه نیروی دریایی اوکراین را در این منطقه تحت کنترل خود درآوردند.

روسیه در اکراین

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام‌های اوکراینی اعلام کردند که نیروهای روسیه با استفاده از نارنجک و سلاح‌های سنگین وارد پایگاه دریایی اوکراین در کریمه شدند و سربازان مستقر در این پایگاه را تحت کنترل خود گرفتند. همچنین پرچم اوکراین پایین کشیده شد و پرچم روسیه جایگزین آن شده است.

اقدامات نیروهای امنیتی روسیه در خاک کریمه در حالی انجام می‌شود که روند الحاق این منطقه به روسیه در حال انجام است و به نیروهای اوکراینی فرصت داده شده که یا استعفا دهند و یا به نیروهای کریمه بپیوندند. آمریکا و برخی از متحدانش، نزدیک‌ترین هم‌پیمانان پوتین را در عرصه سیاسی و اقتصادی هدف گرفته‌اند و انتظار دارند که با این اقدامات و تحریم افراد پوتین تحت تاثیر قرار بگیرد.

نیروهای روسیه اوایل ماه جاری نیز کنترل بخشی از پایگاه «فئودوسیا» را در دست نیروهای اوکراینی بود، در اختیار گرفتند. این نیروها همچنین روز یکشنبه 93/0103 با خودروهای زرهی وارد پایگاه هوایی «بلبک» در بندر سواستوپل کریمه شدند.

کد خبر 253859
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز