همشهری آنلاین: پسران ایران با چهار مدال طلا و یک نقره قهرمان و دختران نیز با دو مدال نقره و یک برنز نایب قهرمان ساندا شدند.

تیم ووشوی جوانان پسر

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ووشو، در ادامه مسابقات ساندا، ماریه قادری‌نژاد در دیدار نهایی برابر حریفی از چین قرار گرفت؛ اما نتوانست بر وی غلبه کند. وی در دو راند شکست خورد تا به مدال نقره بسنده کرده باشد.

زهرا سلحشور که به فینال 56 کیلو صعود کرده بود، برابر حریف ویتنامی شکست خورد و به مدال نقره رسید. وی در رقابتی نفس‌گیر 2 بر 1 شکست خورد.

مهدی محمدی در فینال وزن 52 کیلوگرم برابر حریف چینی تن به شکست داد و نقره گرفت. وی یک مبارزه سنگین را به نمایش گذاشت؛ اما در راند دوم، داوران بازی را به حریف دادند که با اعتراض گسترده تماشاگران نیز همراه شد.

عرفان آهنگریان موفق شد در دیدار نهایی 56 کیلوگرم با نتیجه دو بر صفر حریف روس را شکست دهد. وی در تمام بازی بر نورسلطان کاپاروف غلبه داشت و نمایش خیره‌کننده‌ای را به نمایش گذاشت. وی بعد از این پیروزی با پرچم ایران دور افتخار زد.

عرفان آهنگریان

محسن شهبازی هم موفق شد در رقابت پایانی 70 کیلوگرم برابر حریفی از هند به برتری برسد. وی حریف را در دو راند پیاپی شکست داد.

محسن شهبازی

میلاد عارفی مقام موفق شد در بازی پایانی 75 کیلوی مسابقات جهانی سومین طلای بخش ساندا را به دست بیاورد. وی در دیداری برتر، 2 بر 0 بر حریف قزاق پیروز شد.

میلاد عارفی

و بالاخره سینا خلیلی در 80 کیلوگرم در رقابتی نفس‌گیر با نتیجه 2 بر 1 بر ژائو ژنگ غلبه کرده و به عنوان نخست دست یافت. بسیاری بر این باور بودند که این دیدار، زیباترین مبارزه این دوره بود.

سینا خلیلی

ووشوی ایران در پایان این رقابت‌ها شش سهمیه المپیک نانجینگ را هم دریافت کرد که مرداد ماه سال 93 به میزبانی کشور چین برگزار خواهد شد.

مهدی محمدی (52 کیلوگرم)، محسن شهبازی (70) و صبا شریفی (60) سانداکاران ایران در این بازی‌ها خواهند بود. در بخش تالو نیز حمیده برخور، امیر دارابی و نفیسه پورگنجی در این بازی‌ها شرکت خواهند کرد.

هر کشور می‌توانست حداکثر هشت سهمیه حضور در این بازی‌ها را از مسابقات قهرمانی جهان در آنتالیا کسب کند. کاروان ووشوی ایران با کسب هشت مدال طلا، هفت نقره و شش برنز به کار خود در این پیکارها پایان داد و توانست برای نخستین بار در مجموع مسابقات دختران و پسران عنوان قهرمانی ساندای جهان را کسب کند.

 

کد خبر 253585
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز