دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نوشیدن قهوه کارایی شما را در جاده بالا می‌برد.

تعطیلات، جاده و یک فنجان قهوه

تعطیلات نوروزی در راه است و خیلی از مردم در فکر سفر و جاده‌اند. جاده همان اندازه که می‌تواند فرح بخش باشد می‌تواند خطر آفرین نیز باشد به ویژه زمانی که مسیر، طولانی می‌شود.

زمانی که می‌خواهید به جاده بزنید قبل از هر چیزی کاملاً استراحت کنید و سرحال باشید. در طول راه هر دو ساعت به مدت 15 دقیقه توقف و استراحت کنید.

اخیراً محققان روی تأثیر یک فنجان قهوه (حاوی 80 میلی گرم کافئین) در بین راه و قدرت کنترل راننده‌ها بررسی‌هایی انجام دادند.

در این پژوهش 24 داوطلب شرکت داشتند که با ماشین‌های شبیه سازی شده به رانندگی پرداختند. محققان بعد از 2 ساعت رانندگی با این ماشین‌ها به برخی از راننده‌ها یک فنجان قهوه‌ی معمولی و به گروه دیگر یک فنجان قهوه‌ی بدون کافئین دادند.

محققان میزان انحراف از جاده، قدرت درک، هشیاری، احساس خستگی و قدرت کنترل سرعت ماشین رانندگان را مورد بررسی قرار دادند.

محققان مشاهده کردند گروهی که قهوه‌ی کافئین دار نوشیده‌اند در مقایسه با گروه دوم کنترل بیشتری داشته و هوشیاری شان بیشتر از بقیه بوده است.

به عقیده‌ی محققان کافئین برای افرادی که می‌خواهند پشت فرمان بنشینند و مسیر طولانی در جاده باشند لازم است. حتی اگر احساس خستگی و خواب آلودگی نمی‌کنید لازم است که هر دو ساعت یک بار توقف و استراحت بکنید. در این فواصل نوشیدن یک فنجان قهوه را فراموش نکنید.

منبع: lanutrition

کد خبر 253423
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز