در پی بارش در استان‌های نیمه جنوبی و جنوب شرق کشور و تداوم بارش این سامانه در استان‌های شرقی، سامانه بارشی دیگری از غرب وارد کشور می‌شود.

این سامانه 24 اسفند در نیمه جنوبی کشور سبب بارش باران و وزش باد می‌شود. مناطق مرتفع و سردسیر نیز بر اثر ورود سامانه جدید با بارش برف مواجه می‌شوند. این سامانه در نیمه‌شمالی کشور یعنی استان‌های تهران، قزوین، سمنان، قم، مرکزی و اصفهان باعث بارش‌های پراکنده می‌شود. از فردا نیز شدت بارش‌ها به شرق کشور منتقل می‌شود اما در استان‌های شمال‌شرقی کشور شدت بارش‌ها کم خواهد بود. در عین حال پس از ورود این سامانه جدید به شرق کشور، بارش‌های پراکنده در مرکز و غرب نیز دور از انتظار نخواهد بود.

استان‌های شمالی کشور نیز که در روزهای اخیر هوای نسبتا سردی را تجربه کرده‌اند، در روزهای یکشنبه و دوشنبه با افزایش دما روبه‌رو خواهند بود.

این سامانه در نیمه‌جنوبی مناسب و چشمگیر‌تر از نیمه شمالی خواهد بود. اوج بارش این سامانه امروز در استان‌های حاشیه زاگرس مرکزی و جنوبی، مناطقی از مرکز، جنوب شرق، جنوب و شرق خواهد بود.

افت محسوس دما طی 24ساعت آینده، به‌ویژه در استان‌های حاشیه زاگرس، استان‌های مرکزی و استان‌های شرقی، سبب بارش برف و کولاک در کوهستان‌ها، اختلال در رفت‌وآمدهای برون‌شهری، سرمازدگی برخی محصول‌ها و لغزندگی راه‌ها می‌شود. همچنین ادامه بارش‌های رگباری همراه با آذرخش و وزش باد موجب آبگرفتگی معابر عمومی و طغیان رودها در جنوب و شرق کشور می‌شود. همچنین بار دیگر از دوشنبه سامانه بارش‌زای جدیدی از سمت شمال غرب وارد می‌شود و روز سه‌شنبه گسترش بیشتری در نیمه شمالی و غربی خواهد داشت. امروز اردبیل با دمای منفی 5درجه سردترین شهر کشور و بوشهر با 27درجه بالای صفر بیشترین دمای کشور را به ثبت می‌رسانند.

کد خبر 253102
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز