همشهری آنلاین: وزارت راه و ترابری مالزی طی نشستی خبری با حضور هشام الدین حسین وزیر راه و ترابری مالزی و احمد جوهری یحیی، مدیر عامل خطوط هوایی این کشور، اخبار منتشر شده مبنی بر ادامه پرواز هواپیمای خطوط هوایی این کشور پس از آخرین تماس رادیویی را تکذیب کرد.

malaysia

وزیر راه و ترابری همچنین تصاویر منتشر شده از جانب چین را «اشتباه» خواند و آنها را به هواپیمای گمشده مربوط ندانست.

به گزارش یورونیوز در این نشست مقامات مالزی با تاکید بر جدیت مالزی در به فرجام رساندن عملیات جستجو، هرگونه اخبار منتشر شده از جایی غیر از مجاری رسمی را تکذیب کردند.

هشام الدین حسین، وزیر راه و ترابری، در مورد شایعات مبنی بر ادامه پرواز هواپیما پس از برقراری آخرین تماس رادیویی گفت: گروه‌هایی از رولز رویس و بوئینگ اینجا در کوالالامپور هستند و با هواپیمایی مالزی و گروه تحقیق همکاری دارند و از یکشنبه چنین مساله‌ای مطرح نبوده است. هرگاه اطلاعات تازه ای در دست باشد، باید به تائید هم برسند. امروز هواپیمایی مالزی از رولز رویس و بوئینگ در مورد این داده ها اطلاعات خواسته است. تا جایی که به این دو شرکت مربوط می‌شود، این گزارش‌ها دقیق نیستند.

اخیرا اخباری منتشر شد که از ارسال امواج اتوماتیک از سوی موتور هواپیما به شرکت های بوئینگ و رولز رویس، ساعت ها پس از آخرین تماس رادیویی حکایت می‌کرد.

مقامات مالزی ساعت آخرین تماس رادیویی پرواز ام اچ ۳۷۰ با برج مراقبت یک و هفت دقیقه بامداد به وقت محلی اعلام کرده و شایعات مبنی ادامه یافتن پرواز پس از این تماس را مردود دانسته‌اند.

هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مالزی روز شنبه گذشته در مسیر کوالالامپور- پکن مفقود شد و هنوز هیچ اثری از آن و ۲۳۹ سرنشین آن نیست.

بستگان مسافران هواپیما، با حضور در فرودگاه‌های مبدا و مقصد، در انتظار خبری تازه، از اطلاع رسانی مسئولان خطوط هوایی مالزی انتقاد کرده‌اند.

طبق گزارشات رسمی بیش از ۸۰ فروند ناو و هواپیما از سراسر جهان در عملیات جستجو شرکت دارند.

کد خبر 253004
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز